Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/573
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШовш Катеринаuk
dc.contributor.authorSoós Katalinhu
dc.contributor.authorShovsh Katerinaen
dc.date.accessioned2021-01-22T09:38:01Z-
dc.date.available2021-01-22T09:38:01Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationIn Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. 2015. №3 (58). с. 26-34.en
dc.identifier.issn2078-1016-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/573-
dc.description.abstractРезюме. Аналізуються суперечності впровадження новітніх інформаційних технологій, їх вирішення в процесі модернізації освіти; автор наголошує, що останні десятиріччя інтенсивного розвитку інформатики, як науки та реального інструменту соціального прогресу, характеризуються створенням принципово нових засобів оброблення інформації, що сприяють реалізації перспективних педагогічних технологій, орієнтованих на інтелектуальне та професійне вдосконалення навчального процесу. За співвідношенням параметрів доступності, гнучкості та ефективної дії на студентів найперспективнішими для використання у навчальному процесі є мультимедійні навчальні програмні засоби (ПЗ) (multi – «багато», media –«способи», «засоби»); на сьогодні в застосуванні мультимедійних ПЗ з навчальних дисциплін не реалізовано багато функціональних можливостей, що можуть бути надані сучасними засобами мультимедіа. До таких можливостей відносяться: можливості, що надаються повним рівнем інтерактивності; наявність вибору рівня деталізації навчального матеріалу; керування обсягом презентації навчального матеріалу в одному кадрі або сторінці; зручний інтуїтивно зрозумілий інтерфейс ПЗ; навчальне середовище, що сприяє активному формуванню професійних знань і творчості користувача.uk
dc.description.abstractAbstract. The contradictions of introduction of advanced information technologies, their solution in the process of modernization of education are being analyzed; the author stresses that in recent decades the intensive development of computer science, as a science and a real instrument of social progress, is characterized by the creation of fundamentally new means of information processing, which contribute to the implementation of advanced educational technologies, focused on the intellectual and professional development of the educational process. From the ratio of the parameters of availability, flexibility and effective influence on the students most promising for use in the educational process is a multimedia educational software (PS) (multi – «a lot», media – «ways», «means"); today using multimedia substation training in disciplines not implemented a lot of functionality that can give the modern multimedia. These features include: opportunities that are given full interactivity; the existing range of the level of detail of educational material; control volume presentation of educational material in one frame or page; convenient intuitive interface PS; learning environment that promotes active form of professional knowledge and creativity of the user.en
dc.language.isouken
dc.publisher«Педагогічна преса»en
dc.relation.ispartofseries;№3 (58)-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectлюдинаuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectінформаціяuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectтехнологіїuk
dc.titleОсновні суперечності технологізації інформаційної культури вчителяen
dc.title.alternativeThe main contradictions of technologizing teacher’s information culture-
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Soós Katalin

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soos_K_Osnovni_superechnosti_tekhnolohizatsii_informatsiinoi_kultury_vchytelia_2015.pdfIn Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. 2015. №3 (58). с. 26-34.265.5 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons