Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1343
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВрабель Томашuk
dc.contributor.authorTomash Vrabelen
dc.contributor.authorVrábely Tamáshu
dc.date.accessioned2021-09-29T07:39:05Z-
dc.date.available2021-09-29T07:39:05Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationIn Проблеми романо-германської філології: зб. наук. пр. Ужгород, Патент, 2002. с. 22-29.en
dc.identifier.isbn966-7400-24-3-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1343-
dc.description.abstractРезюме. Метою нашої статтi є продемонструвати новий та актуальний перформативний аналiз англiйського похiдного дiєслова. Серед усього спектру похiдних дiєслiв ми вивчаємо афiксальнi та конверсiональнi деривати, оскiльки цi способи словотвору є превалюючими в утвореннi похiдних дiєслiв нашої вибiрки.uk
dc.description.abstractAbstract. The article is devoted to the problem of performative analysis of English derivative verbs. Having classified performatives into six groups the author shows their functioning in the texts of emotive prose and gives grounds for referring the particular derivative to a definite group of illocutionary verbs. Conclusion is made that conversion is the most active way of word formation in all the six groups of performatives, while within affixation pre fixation is prevailing in five of them.en
dc.language.isouken
dc.publisherПатентen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectпохідні дієсловаuk
dc.subjectперформативний аналізuk
dc.subjectіллокутивні дієсловаuk
dc.subjectперформативuk
dc.titleПерформативний аналіз англійського похідного дієсловаen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Vrábely Tamás

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uzhhorod 2002 3.pdfIn Проблеми романо-германської філології: зб. наук. пр. Ужгород, Патент, 2002. с. 22-29.696.73 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons