Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1539
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДзямко Вікторіяuk
dc.contributor.authorМесарош Лівіаuk
dc.contributor.authorDzуamko Viсtoriaen
dc.contributor.authorLivia Mesaroshen
dc.contributor.authorDzámko Viktóriahu
dc.contributor.authorMészáros Líviahu
dc.date.accessioned2022-01-24T14:56:12Z-
dc.date.available2022-01-24T14:56:12Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationДзямко Вікторія, Месарош Лівіа: Професійна спрямованість фізико-математичної підготовки студентів нематематичних спеціальностей. In Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». Збірник наукових праць. 2017. Випуск 2 (41). с. 81-84.en
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1539-
dc.description.abstractРезюме. У статті розкрито методичні прийоми навчання вищої математики і фізики студентів нематематичних спеціальностей. Без фундаментальної фізико-математичної підготовки неможлива сучасна якісна економічна, технічна, інженерна, біологічна, хімічна освіта. На прикладі розв’язування задач професійноорієнтованого змісту, наведено способи реалізації прикладної й професійної спрямованості фізико-математичного курсу для майбутніх фахівців-нематематиків.uk
dc.description.abstractРезюме. В статье раскрыты методические прийомы обучения высшей математики и физики студентов нематематических специальностей. Без фундаментальной физико-математической подготовки невозможно современное качественное економическое, техническое, инженерное, биологическое, химическое образование. На примере решения задач профессионально-ориентированного содержания, приведены способы реализации прикладной и профессиональной направленности физико-математического курса для будущих специалистов-нематематиков.ru
dc.description.abstractAbstract. The article considers the methodical approaches towards teaching higher mathematics and physics to students of non-mathematical specialties. The aim of the article is to reveal methodological approaches of teaching nonmathematical specialties students the higher mathematics and physics of applied and professional character. To achieve the aim of the article the following tasks have been defined: 1) to analyze the state of the problem in the methodological literature, as well as in the practice of training specialists in the Transcarpathian Hungarian Institute named after Ferenc Rakoci II; 2) to analyze branch standards, educational and professional programmes, educational qualifications, curricula on the higher mathematics and physics in order to identify interdisciplinary connections; 3) to determine the place, role and significance of mathematics and physics, physical and mathematical methods when solving professional problems by specialists of the profile; 4) to identify ways and methods for implementing the applied and professionally directed character of physical and mathematical course for future professionals − nonmathematicians; 5) to improve the appropriate methods, forms and means of realization of professional direction in the educational process.en
dc.language.isouken
dc.publisherУжгородський національний університетen
dc.relation.ispartofseriesСерія: «Педагогіка. Соціальна робота»;Випуск 2 (41)-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectпрофесійна спрямованістьuk
dc.subjectфізико-математичні наукиuk
dc.subjectнематематичні спеціальностіuk
dc.subjectпрофессиональная направленностьru
dc.subjectфизико-математические наукиru
dc.subjectнематематические специальностиru
dc.subjectprofessional directionen
dc.subjectphysical and mathematical sciencesen
dc.subjectnonmathematiciansen
dc.titleПрофесійна спрямованість фізико-математичної підготовки студентів нематематичних спеціальностейen
dc.title.alternativeПрофессиональная направленность физико-математической подготовки студентов нематематических специальностейen
dc.title.alternativeProfessionally directed physical-mathematical training of students of non-mathematical specialtiesen
dc.typedc.type.researchStudyen
Appears in Collections:Dzámko Viktória
Mészáros Lívia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dzamko_V_Meszaros_L_Profesiina_spriamovanist_fizyko_matematychnoi_pidhotovky_studentiv_2017.pdfДзямко Вікторія, Месарош Лівіа: Професійна спрямованість фізико-математичної підготовки студентів нематематичних спеціальностей. In Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». Збірник наукових праць. 2017. Випуск 2 (41). с. 81-84.531.72 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons