Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/157
Title: Language learning strategies used by successful and unsuccessful language learners
Authors: Siladi Vasyl
Szilágyi László
Сіладі Василь
Keywords: learning strategy;successful student;unsuccessful student;technique;inhibited;suitable;inductive;deductive
Issue Date: 2019
Publisher: Premier Publishing s.r.o.
Type: dc.type.conferenceAnnouncement
Citation: In Lucas Koenig (ed.): The Third International scientific congress of scientists of Europe. Proceedings of the III International Scientific Forum of Scientists "East–West" (January 11, 2019). Vienna, Premier Publishing s.r.o. 2019. pp. 714-722.
Abstract: Abstract. Learning strategies chosen in the language learning process play an important role in successful language learning. Using such techniques as guessing, inductive and deductive learning, grouping new words, reading in a foreign language – all these belong to the category of language learning strategies.
Резюме. Стратегії для навчання, обрані в процесі вивчання мови, відіграють важливу роль в успішному мови. Використання таких засвоєнні технік і методів, як здогадка, індуктивне та дедуктивне навчання, групування нових слів, читання на іноземній мови – все це відноситься до категорії стратегій вивчання мови.
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/157
ISBN: 978-3-903197-91-6
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Szilágyi László

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Szilagyi_L_Language_learning_strategies_used_by_successful_2019.pdfIn Lucas Koenig (ed.): The Third International scientific congress of scientists of Europe. Proceedings of the III International Scientific Forum of Scientists "East–West" (January 11, 2019). Vienna, Premier Publishing s.r.o. 2019. pp. 714-722.6.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons