Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1756
Title: Праксеологічний аспект викладання іноземної мови: від відбору навчальних матеріалів до розробки алгоритму роботи з професійно зорієнтованим текстом
Other Titles: Praxeological aspect of teaching a foreign language: from the selection of educational materials to the development of an algorithm for working with a professionallyoriented text
Authors: Гнатик Каталін
Лехнер Ілона
Hnatik Katalin
Lechner Ilona
Katalin Hnatyk
Ilona Lekhner
Keywords: іноземна мова;професійно зорієнтований текст;праксеологічний аспект;навчальні матеріали;алгоритм
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»-Класичний приватний університет
Type: dc.type.article
Citation: Гнатик Каталін, Лехнер Ілона: Праксеологічний аспект викладання іноземної мови: від відбору навчальних матеріалів до розробки алгоритму роботи з професійно зорієнтованим текстом. In Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Збірник наукових праць. 2022. Випуск 80., Том 1. с. 119-123.
Series/Report no.: ;Випуск 80., Том 1.
Abstract: Резюме. Статтю присвячено аналізу праксеологічного аспекту у професійно зорієнтованому навчанні іноземної мови студентів. На основі здійсненого аналізу констатовано, що в сучасних умовах обміну спеціальною інформацією та змін у професійній сфері зростає потреба у фахівцях, які володіють компетентностями, необхідними в ситуаціях міжнародної ділової, наукової, професійної взаємодії, актуалізується проблема підвищення якості професійно зорієнтованого навчання іноземної мови студентів. У статті визначено параметри відбору навчальних матеріалів, що відповідають потребам формування у майбутніх фахівців цілісного професійного світогляду; розроблено алгоритм роботи з професійно зорієнтованим текстом на основі циклів повторного використання професійної лексики та практичного оволодіння змістом. Основними результатами статті є визначення праксеологічного аспекту професійно зорієнтованого навчання іноземної мови, що виявляється у сукупності характеристик удосконалення організаційно-процесуальної сторони викладання та навчання іноземної мови, таких як концентрованість навчальних дій з освоєння професійно зорієнтованої лексики, мовних та універсальних компетентностей; комплексна робота над текстом, яка у різноманітності видів та форм проєктується згідно з логікою реального руху в сенсах; поетапність у вирішенні завдань досягнення розуміння як основи для предметної професійної комунікації; виокремлення вирішальної ланки (логіко-сенсовий етап) у переході від репродуктивної навчальної діяльності до творчої, інтелектуально-реалістичної практики. Узагальнено, що застосування праксеологічних орієнтирів (доцільність, цілеспрямованість, раціональність, технологічність, інструментальність) дають змогу підвищити практичну результативність професійно зорієнтованого навчання іноземної мови. Встановлено, що пропоновані оптимальні способи дії в межах професійно зорієнтованого навчання іноземної мови є достатньою підставою для переходу майбутніх фахівців на вищий рівень актуалізації інформації у професійній діяльності, що відрізняється невизначеністю, різноманітністю та складністю.
Abstract. The article focuses on the analysis of the praxeological aspect in the professionally-oriented foreign language teaching to students. Based on the analysis it is stated that in modern conditions of exchange of special information and changes in professional spheres, the need for specialists with competencies is rising in the field of international, scientific, professional cooperation. It actualizes the problem of improving the quality of professionally-oriented foreign language learning. The article defines the parameters of selection of educational materials that meet the needs of the formation of future professionals’ holistic professional worldview; an algorithm for working with a professionally-oriented text has been developed based on the reuse of professional vocabulary and content. The main results of the article are to determine the praxeological aspect of professionally-oriented foreign language teaching, which is manifested in the set of characteristics of improving the organizational and procedural part of teaching and learning a foreign language: educational activities on the development of professionally-oriented vocabulary, language and universal competencies; complex work on specific texts, which have various types according to their logical sense; phasing in the tasks of achieving understanding as a basis for subject professional communication; separation of the decisive link (logical-semantic stage) in the transition from reproductive educational activities to creative, intellectual practice. It is generalized that the use of praxeological principles (expediency, purposefulness, rationality, producibility, instrumentality) allows increasing the practical effectiveness of professionally-oriented foreign language teaching. It is established that the proposed optimal methods of action within the professionally-oriented foreign language learning are a sufficient basis for the transition of future professionals to a higher level of updating information in professional activities, characterized by uncertainty, diversity and complexity.
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1756
ISSN: 1992-5786
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Hnatik Katalin
Lechner Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hnatik_K_Lechner_I_Prakseolohichnyi_aspekt_vykladannia_inozemnoi_movy_2022.pdfГнатик Каталін, Лехнер Ілона: Праксеологічний аспект викладання іноземної мови: від відбору навчальних матеріалів до розробки алгоритму роботи з професійно зорієнтованим текстом. In Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Збірник наукових праць. 2022. Випуск 80., Том 1. с. 119-123.3.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons