Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2585
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBerghauer-Olasz Emőkehu
dc.contributor.authorБергхауер-Олас Емйовкеuk
dc.date.accessioned2023-05-18T09:19:37Z-
dc.date.available2023-05-18T09:19:37Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationBerghauer-Olasz Emőke: Közösségek rejtett kapcsolatai és a kinetikus iskolarajz (KSD). A módszer és alkalmazási lehetőségei. Beregszász-Ungvár, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-„RIK-U” Kft., 2022. 300 p.en
dc.identifier.isbn978-617-8046-63-7-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2585-
dc.descriptionhttps://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2022/09/web_bergh-olasz-e_monografia_2022-07-20.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00009517en
dc.description.abstractAz iskolások életében különösen meghatározó szerepet tölt be a társak jelenléte, így többek között a csoportokba szerveződés körülményei, a társas alakzatokban betöltött szerepek, valamint a baráti kapcsolatok nyomán átélt élmények, emlékek is kardinális töltéssel bírnak. Jelen monográfia elsődleges célja, hogy a témát tárgyaló és ahhoz szorosan kapcsolódó nemzetközi szakirodalom feldolgozásán és az empirikus vizsgálat elemzésén alapulva kiemelt figyelmet szenteljen a kinetikus iskolarajz mint társas kapcsolatok lehetséges feltáró módszerére és mentálhigiénés alkalmazási lehetőségeire. Különösen fontos feladat a módszer, valamint az originális és újszerű vizsgálat eredményeinek beágyazása az ukrajnai pszichológiai szakirodalomba, mely a kutatási témát tekintve érintetlen területnek bizonyult. Rendkívüli hiányosságok fellelhetőek az ukrajnai képi kifejezéspszichológia területén, a pszichológiai gyakorlatban a rajzelemzés még nem jutott el a rendszerelemzés szintjéig, ezidáig tapasztalhatóan a jungi szimbólumokat mint külön itemeket kiragadó és elemző szinten stagnál. A monográfia a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Doktori Iskola Személyiség és Egészségpszichológia Doktori Programban sikeresen megvédett doktori disszertációm bővített változatát adja közre. A szakirodalmat feldolgozó rész frissítése mellett fontosnak tartottam a kinetikus iskolarajzra épített közösségfejlesztő mentálhigiénés módszer bemutatását, mely a Kárpátaljai Magyar Mentálhigiénés Társaság munkatársainak közreműködésével 12 iskolai osztályban került levezetésre.hu
dc.description.abstractРезюме. У житті школярів особливу роль відіграє присутність товаришів (однолітків), тому, крім усього іншого, обставини об’єднання в групи, ролі, відіграні в соціальних формаціях, а також переживання та спогади, пережиті в результаті дружби, мають кардинальний заряд. Основною метою даної монографії є приділити особливу увагу можливому дослідницькому методу заснованому на обробці міжнародної літератури, що обговорює та тісно пов’язана з цією темою, а також аналізом емпіричних досліджень – кінетичному шкільному малюнку для виявлення прихованих суспільних зв’язків та його застосуванню задля психічної гігієни. Особливо важливим завданням є впровадження методу і результатів оригінального та новітнього дослідження в українську психологічну літературу, адже враховуючи тему дослідження, метод виявився цілком не розкритим. Значні недоліки можна знайти в області психології виразного вираження в Україні, в психологічній практиці аналіз малюнків ще не досяг рівня системного аналізу, поки що він перебуває в стагнації на рівні захоплення та аналізу символів як окремих предметів. Дана монографія – розширена версія моєї докторської дисертації, успішно захищеної в аспірантурі Печського наукового університету (Угорщина), факультеті гуманітарних наук за напрямом «Психологія», програма підготовки аспірантів зі спеціальності «Психологія особистості і здоров’я». На додаток до оновлення розділу, який опрацьовує літературу, на мою думку важливим є представити метод розвитку психічної гігієни громади на основі кінетичного шкільного малюнку, який проводився у 12 шкільних класах за допомогою співробітників Громадської організації «Закарпатське угорське товариство спеціалістів психічного здоров’я».uk
dc.description.sponsorshipA kiadvány megjelenését a Kárpátaljai Magyar Akadémiai Tanács támogatta.en
dc.language.isohuen
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-„RIK-U” Kft.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjecttársas kapcsolatokhu
dc.subjectrejtett kapcsolatokhu
dc.subjectkinetikus iskolarajzhu
dc.titleKözösségek rejtett kapcsolatai és a kinetikus iskolarajz (KSD). A módszer és alkalmazási lehetőségeien
dc.title.alternativeКінетичний шкільний малюнок та приховані суспільні зв’язки. Метод та можливості використанняen
dc.typedc.type.monographen
Appears in Collections:Berghauer-Olasz Emőke
Tudományos kiadványok

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berghauer_Olasz_E_Kozossegek_rejtett_kapcsolatai_es_a_kinetikus_iskolarajz_2022.pdfBerghauer-Olasz Emőke: Közösségek rejtett kapcsolatai és a kinetikus iskolarajz (KSD). A módszer és alkalmazási lehetőségei. Beregszász-Ungvár, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-„RIK-U” Kft., 2022. 300 p.12.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons