Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/313
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛеврінц Маріаннаuk
dc.contributor.authorLőrincz Mariannahu
dc.contributor.authorLevrints Mariannaen
dc.date.accessioned2020-11-19T14:24:54Z-
dc.date.available2020-11-19T14:24:54Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationIn Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки. Збірник наукових праць. 2020. Випуск 1(42). с. 81-89.en
dc.identifier.issn2410-0897-
dc.identifier.otherDOI: 10.31376/2410-0897-2020-1-42-81-89-
dc.identifier.otherDOI: 10.31376/2410-0897-2020-1-42-10-213-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/313-
dc.descriptionhttps://drive.google.com/file/d/1N1RVNeSEw_mfxjB4wMSMI1UeFlgwPiOX/viewen
dc.description.abstractРезюме. У статті представлено результати вивчення складових, критеріїв і рівнів розвитку професійної компетентності вчителів іноземних мов у стандартах педагогічної освіти й розвитку США. Вимоги до фахової підготовки й розвитку вчителів-філологів в освітніх стандартах представлено у трьох аспектах: професійні знання, вміння і диспозиції. Порівняльний аналіз текстів стандартів різних профільних організацій виявив, що принципами їхнього укладання є спорідненість, послідовність і наступність. Основними елементами професійної компетентності є іншомовна комунікативна компетентність, методична, культурологічна, психолого-педагогічна, інформаційно-технологічна і т. ін.uk
dc.description.abstractAbstract. The present paper examines the standards of foreign language teacher preparation and development in the USA in the context of competence oriented educational paradigm. . The joint vision of the language teachers’ competence of the American educational researchers and practitioners is presented in the relevant standards. Standards, thus, reflect the strategic aims and expectations of language teacher education as a result of consensus reached by the country’s professionals. The comparative analysis of the standards of different professional bodies revealed several underlying principles of their development: congruence of the content of standards of different professional organizations and within the same document, as well as consecutiveness and consistency, i.e. the nature of professional preparation and development of language teachers and the accompanying qualitative changes along the continuum of competence growth are taken into account. The structure of foreign language teacher’s professional competence is made up of three main constituents: professional knowledge, skills and dispositions. Its main elements include the communicative language competence, linguistic, cultural, language teaching competence (methodological/ linguodidactic), general pedagogic and psychological, technological and some others. In the course of competence development the redistribution of focus in the structure of competence is mirrored in the analysed documents. Thus, teacher candidates should seek to improve the knowledge and skills closely related to their content area such as foreign language communicative competence (including knowledge of linguistics, language, communication), cultural, methodological competence etc. Novice teachers are expected to enhance their pedagogic and psychological competence, while experienced teachers are to aspire for professional growth, their students’ academic gains and recognize the importance of life-long learning.en
dc.description.abstractРезюме. В статье представлены результаты изучения составляющих, критериев и уровней развития профессиональной компетентности учителей иностранных языков в стандартах педагогического образования и развития США. Сравнительный анализ текстов стандартов различных профильных организаций свидетельствует, что принципами их составления является родство, последовательность и преемственность. По структуре профессиональная компетентность представлена в трех аспектах: профессиональные знания, умения и диспозиции. Основными элементами профессиональной компетентности является иноязычная коммуникативная компетентность, методическая, культурологическая, психологопедагогическая, информационно-технологическая и т.д.ru
dc.language.isouken
dc.publisherГлухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженкаen
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;Випуск 1(42)-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectфахова компетентністьuk
dc.subjectвчитель іноземних мовuk
dc.subjectстандарти педагогічної освіти і професійного розвиткуuk
dc.subjectвимогиuk
dc.subjectскладовіuk
dc.subjectкритерії і рівні розвитку компетентностіuk
dc.subjectСШАuk
dc.titleРепрезентування складових, критеріїв і рівнів розвитку компетентності вчителів іноземних мов у стандартах СШАen
dc.title.alternativeRepresentation of compositions, criteria and levels of development of foreign language teachers’ competence in US standardsen
dc.title.alternativeРепрезентация составляющих, критериев и уровней развития компетентности учителей иностранных языков в стандартах СШАen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Lőrincz Marianna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levrints_M_Reprezentuvannia_skladovykh_kryteriiv_i_rivniv_rozvytku_2020.pdfIn Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки. Збірник наукових праць. 2020. Випуск 1(42). с. 81-89.1.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons