Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧичук Антонінаuk
dc.contributor.authorChychuk Antoninaen
dc.contributor.authorCsicsuk Antoninahu
dc.contributor.authorКучай Олександрuk
dc.contributor.authorKuchai Oleksandren
dc.contributor.authorKucsáj Olekszandrhu
dc.contributor.authorГуттерер Єваuk
dc.contributor.authorHutterer Évahu
dc.contributor.authorВiзавер Вiкторiяuk
dc.date.accessioned2024-05-27T13:46:37Z-
dc.date.available2024-05-27T13:46:37Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 80. p.en
dc.identifier.isbn978-617-8143-14-5-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3766-
dc.description.abstractРезюме. Вступ України на шлях інноваційного розвитку економіки зумовив модернізацію всіх галузей, в тому числі й освітньої сфери. Заклади освіти, які впроваджують у свою діяльність інноваційні розробки, активно використовують досягнення науки є рушійною силою для просування інноваційного розвитку та необхідних сутнісних перетворень у системі освіти. Актуальним в умовах воєнного стану є впровадження дистанційних технологій у навчальний процес, що спрямоване на глибше розуміння навчального матеріалу; формування таких компетенцій як: комунікативні (безпосереднє спілкування за допомогою засобів мережі), інформаційні (пошук інформації з різних джерел та можливість її критичного осмислення), самоосвіти (вміння навчатись самостійно). Як показує практика, якщо студент не навчиться самостійно приймати рішення, визначати зміст своєї навчальної діяльності та знаходити засоби її реалізації, він не зможе якісно оволодіти тією чи іншою дисципліною. Окрім того, дистанційне навчання виконує й виховну функцію – сприяє формуванню провідних якостей особистості: активність, самостійність, самовдосконалення, творчість. Російський напад на Україну створив безпосередню та зростаючу загрозу життю й добробуту 7,5 млн українських дітей. Унаслідок військових дій 3 млн дітей в Україні та понад 2,2 млн дітей у країнах, котрі приймають біженців із неї, потребують невідкладної гуманітарної допомоги. Внутрішнє й зовнішнє (за межі України) переміщення торкнулося кожних двох дітей із трьох. В цій ситуації застосування дистанційного навчання та його удосконалення є просто необхідним.uk
dc.description.abstractAbstract. Ukraine's entry into the path of innovative economic development led to the modernization of all industries, including the educational sphere. Educational institutions that implement innovative developments in their activities, actively use the achievements of science, are the driving force for the promotion of innovative development and the necessary essential transformations in the education system. The implementation of remote technologies in the educational process, which is aimed at a deeper understanding of the educational material, is relevant in the conditions of martial law; formation of such competencies as: communicative (direct communication using network tools), informational (search for information from various sources and the possibility of its critical understanding), self-education (ability to study independently). As practice shows, if a student does not learn to make decisions on his own, determine the content of his educational activity and find means of its implementation, he will not be able to master this or that discipline. In addition, distance learning also performs an educational function - it contributes to the formation of the leading qualities of a person: activity, independence, self-improvement, creativity. The Russian attack on Ukraine created an immediate and growing threat to the lives and well-being of 7.5 million Ukrainian children. As a result of military operations, 3 million children in Ukraine and more than 2.2 million children in countries that accept refugees from Ukraine are in need of urgent humanitarian assistance. Internal and external (outside of Ukraine) displacement affected every two children out of three. In this situation, the use of distance learning and its improvement is simply necessary.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectУкраїнаuk
dc.subjectпандеміяuk
dc.subjectвоєнний станuk
dc.titleНеобхідність застосування дистанційного навчання в Україні в умовах пандемії і воєнного стануen
dc.title.alternativeThe need for the application of distance education in Ukraine in the conditions of the pandemic and marital stateen
dc.typedc.type.conferenceAbstracten
Appears in Collections:Csicsuk Antonina
Hutterer Éva
Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chychuk_A_Kuchai_O_Hutterer_Ye_Vizaver_V_Neobkhidnist_zastosuvannia_dystantsiinoho_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 80. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons