Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПісняк Валентинаuk
dc.contributor.authorValentina Рisniaken
dc.date.accessioned2024-05-30T15:24:43Z-
dc.date.available2024-05-30T15:24:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 104. p.en
dc.identifier.isbn978-617-8143-14-5-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3780-
dc.description.abstractРезюме. У статті досліджується проблема інклюзії під час війни та питання підтримки дітей з особливими освітніми потребами. Аналізуються різні виклики, які виникають відносно доступності освіти для дітей з різними видами інвалідності та умови, які впливають на навчання таких дітей в умовах війни. Далі розглядається проблема підтримки дітей з особливими потребами в умовах війни та запропоновані різні способи підтримки навчання таких дітей, включаючи забезпечення доступу до спеціалізованих засобів навчання та залучення спеціалізованих фахівців. Заключні розділи статті присвячені викликам, які ставляться перед освітніми системами в умовах війни та можливим шляхам подолання цих викликів.uk
dc.description.abstractAbstract. This article explores the issue of inclusion during war and the question of supporting children with special educational needs. The various challenges concerning the accessibility of education for children with different disabilities and the conditions that affect their learning during war are analyzed. Furthermore, the problem of supporting children with special needs in the context of war is discussed, and various ways of supporting the education of such children are proposed, including providing access to specialized learning tools and involving specialized professionals. The concluding sections of the article are devoted to the challenges posed to educational systems during war and possible ways to overcome these challenges.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectвійнаuk
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребамиuk
dc.subjectпідтримкаuk
dc.subjectосвітаuk
dc.titleІнклюзія під час війни: як підтримати дітей з особливими освітніми потребами?en
dc.title.alternativeInclusion during the war: how to support children with special educational needsen
dc.typedc.type.conferenceAbstracten
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pisniak_Valentyna_Inkliuziia_pid_chas_viiny_yak_pidtrymaty_ditei_zosoblyvymy_osvitnimy_potrebamy_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 104. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons