Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3829
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСвітлик Янаuk
dc.contributor.authorSzvitlik Jánahu
dc.contributor.authorYana Svitlyken
dc.date.accessioned2024-06-05T14:25:29Z-
dc.date.available2024-06-05T14:25:29Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 191. p.en
dc.identifier.isbn978-617-8143-14-5-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3829-
dc.description.abstractРезюме. Трактується дистанційна форма навчання, як дуже важлива реформа у теперішньому суспільстві. Дистанційне навчання на даному етапі дає перспективу ефективно навчатися не в традиційній формі навчання, а саме офлайн. Відповідно до чинного законодавства України під дистанційним навчанням розуміється процес передавання і засвоєння знань, умінь та навичок, яке створене не в звичайному середовищі, а за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Організація дистанційного навчання у системі неперервної освіти вчителів початкової школи сприяє підвищенню мотивації до самоосвіти та самореалізації, активізації самостійної пізнавальної діяльності, набуттю фундаментальних знань та формуванню умінь і навичок їх застосування у професійній діяльності. Основними принципами системи дистанційної освіти є: гнучкість, модульність, динамічність, адаптивність, неперервність, креативність і відкритість, у більшості, з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, які допомагають опрацювання інформації за допомогою комп’ютера та телекомунікаційних засобів. Наголошується на тому що, дистанційне навчання – це не альтернатива очному навчанню, але безперечно сприяє йому. Безумовно, учні мають ходити до школи, навчатися, розвиватися, спілкуватися, соціалізуватися тощо, проте епідемія та воєнний стан внесли свої корективи у навчальновиховний процес для школярів, студентів і учителів, що показало важливість дистанційного навчання та посприяло його розвитку.uk
dc.description.abstractAbstract. Distance education is considered as a very important reform in today's society. Distance learning at this stage gives the prospect of effective learning not in the traditional form of learning, but offline. In accordance with the current legislation of Ukraine, distance learning is understood as the process of transfer and assimilation of knowledge, abilities and skills, which is not created in a normal environment, but with the help of information and communication technologies. The organization of distance learning in the system of continuous education of primary school teachers contributes to increasing motivation for self-education and self-realization, activation of independent cognitive activity, acquisition of fundamental knowledge and formation of abilities and skills of their application in professional activities. The main principles of the distance education system is: flexibility, modularity, dynamism, adaptability, continuity, creativity and openness, in most cases, with the use of information and communication technologies, which help to process information with the help of a computer and telecommunications means. It is emphasized that distance education is not an alternative to face-to-face education. Of course, schoolchildren should go to school, study, develop, communicate, socialize, etc., however, the epidemic and martial law made adjustments to the educational process for schoolchildren, students and teachers, which showed the importance of distance learning and contributed to its development.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectінформаційно-комунікаційних технологійuk
dc.subjectдистанційне навчання як самоосвітаuk
dc.titleОсобливості організації дистанційного навчанняen
dc.title.alternativeFeatures of the distance education organizationen
dc.typedc.type.conferenceAbstracten
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svitlyk_Yana_Osoblyvosti_orhanizatsii_dystantsiinoho_navchannia_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 191. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons