Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3914
Title: Забезпечення якості вищої освіти: практичні кейси антиплагіатної програми StrikePlagiarism
Other Titles: Higher education quality assurance: practical cases of the anti-plagiarism program StrikePlagiarism
Authors: Котун Кирил
Kyryl Kotun
Keywords: антиплагіатна програма;StrikePlagiarism;забезпечення якості;практичні кейси
Issue Date: 2024
Publisher: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
Type: dc.type.conferenceAbstract
Citation: In Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 362. p.
Abstract: Резюме. Окреслено питання щодо поняття «академічна доброчесність», її законодавчого забезпечення; зазначено рекомендаційні ресурси та досвід ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України щодо забезпечення академічної доброчесності в установі. Проаналізовано досвід Інституту у використанні системи StrikePlagiarism та н аведено приклад різних практичних кейсів щодо виявлення плагіату у наукових публікаціях. Обґрунтовано особливості роботи в системі StrikePlagiarism та важливість використання антиплагіатної програми StrikePlagiarism, що рекомендована не лише МОН України, а й визнана ENAI (Європейською мережею академічної чесності) однією з найкращих систем боротьби з плагіатом, оскільки вона є найбільш зручною для використання освітніми установами та видавцями.
Abstract. Issues related to the concept of "academic integrity" and its legislative support are outlined; recommended resources and experience of the Ivan Ziaziun Institute of Pedagogical Education and Adult Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine regarding ensuring academic integrity in the institution are indicated. The experience of the Institute in using the StrikePlagiarism system is analyzed and an example of various practical cases regarding the detection of plagiarism in scientific publications is given. The peculiarities of working in the StrikePlagiarism system and the importance of using the antiplagiarism program StrikePlagiarism, which is recommended not only by the Ministry of Education and Science of Ukraine, but also recognized by ENAI (European Network of Academic Integrity) as one of the best anti-plagiarism systems, as it is the most convenient for use by educational institutions and publishers, are substantiated.
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3914
ISBN: 978-617-8143-14-5
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kotun_Kyryl_Zabezpechennia_yakosti_vyshchoi_osvity_praktychni_antyplah_prohramy_StrikePlagiarism_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 362. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons