Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4604
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tóth Tünde | hu |
dc.contributor.author | Товт Тинде | uk |
dc.date.accessioned | 2025-01-27T14:31:18Z | - |
dc.date.available | 2025-01-27T14:31:18Z | - |
dc.date.issued | 2024-06-19 | - |
dc.identifier.citation | Tóth Tünde: Magyar oktatás Kárpátalján a független Ukrajnában. Történelem- és Társadalomtudományi Tanszék, Beregszász, 2024. 56 p. | en |
dc.identifier.uri | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4604 | - |
dc.description.abstract | Ukrajna többnemzetiségű régióinak oktatáspolitikai feltételei a nemzeti harmónia és a kulturális sokszínűség biztosításának fontos szempontjai. A kárpátaljai magyar oktatás vizsgálata lehetővé teszi annak felmérését, hogy az oktatási törvények változásai és az oktatási rendszer reformjai hogyan hatnak az ukrajnai nemzeti kisebbségekre. A tanulmány fő célja, hogy megvizsgálja a magyar nemzeti kisebbség oktatásának alakulását a független Ukrajnában, figyelembe véve a jogszabályi változásokat és az oktatási rendszer reformjait. A munka tárgya: Az oktatás fejlődése és reformja a független Ukrajna körülményei között. A munka eredményei felhasználhatók Ukrajna többnemzetiségű régióinak oktatáspolitikájának javítására és a nemzeti kisebbségek harmonikus fejlődésének biztosítására. | hu |
dc.description.abstract | Резюме. Умови освітньої політики в регіонах України є важливим аспектом забезпечення національної злагоди та культурного розмаїття. Вивчення угорської освіти на Закарпатті дозволяє оцінити вплив змін в освітньому законодавстві та реформуванні освітньої системи на національні меншини в Україні. Основною метою цього дослідження є вивчення розвитку освіти угорської національної меншини в незалежній Україні з урахуванням змін у законодавстві та реформуванні освітньої системи.Предметом дослідження є розвиток та реформування освіти в умовах незалежної України. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітньої політики в поліетнічних регіонах України та забезпечення гармонійного розвитку національних меншин. | uk |
dc.language.iso | hu | en |
dc.publisher | Történelem- és Társadalomtudományi Tanszék | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | magyar oktatás | hu |
dc.subject | Kárpátalja | hu |
dc.subject | oktatási reformok | hu |
dc.subject | NUS | hu |
dc.subject | угорська освіта | uk |
dc.subject | Закарпаття | uk |
dc.subject | освітні реформи | uk |
dc.subject | НУШ | uk |
dc.title | Magyar oktatás Kárpátalján a független Ukrajnában | en |
dc.title.alternative | Угорська освіта на Закарпатті в незалежній Україні | en |
dc.type | dc.type.master | en |
Appears in Collections: | Történelem és társadalomtudományi tanszék |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Toth_Tunde_2024.pdf | Tóth Tünde: Magyar oktatás Kárpátalján a független Ukrajnában. Történelem- és Társadalomtudományi Tanszék, Beregszász, 2024. 56 p. | 530.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License