Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4878
Összes dokumentumadat
DC mezőÉrtékNyelv
dc.contributor.authorКоробейникова Ярославаuk
dc.contributor.authorKorobeinykova Yaroslavaen
dc.contributor.authorKorobejnikova J.hu
dc.contributor.authorЩука Галинаuk
dc.contributor.authorShchuka Halynaen
dc.contributor.authorScsuka Halinahu
dc.contributor.authorПетрунчак Іринаuk
dc.contributor.authorPetrunchak Irynaen
dc.date.accessioned2025-04-08T09:15:14Z-
dc.date.available2025-04-08T09:15:14Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationIn Економіка та суспільство. 2025. Випуск 71. 7 c.en
dc.identifier.issn2524-0072 (Online)-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-160-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4878-
dc.descriptionhttps://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/indexen
dc.descriptionЗміст: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/issue/view/71en
dc.descriptionРедакційна колегія: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/editorialen
dc.description.abstractРезюме. У статті обґрунтовано необхідність диверсифікації туристичних атракцій в Карпатському регіоні – найбільш популярній туристичній дестинації України в умовах війни. Проаналізовано етапи розвитку туризму в останні роки, які характеризуються значною невизначеністю економічних умов через пандемію та війну в Україні. В межах Івано-Франківської обл. ідентифіковано нові туристичні атракції – базари Гуцульщини, проаналізовано їх значення для диверсифікації туристичних пропозицій. Акцентовано увагу на негативних аспектах впливу туризму на місцеві ремесла та виробництва, які в літературі означені як ерозія культури та реконструйований етнос. Зроблені висновки, що протягом затяжної війни внутрішній туризм розвивається, тому проаналізовані в статті туристичні об’єкти можуть бути новими туристичними атракціями шопінг туризму та складовими інших пізнавальних туристичних продуктів.uk
dc.description.abstractAbstract. The article substantiates the need to diversify tourist attractions in the Carpathian region – the most popular tourist destination in Ukraine during the war years. The purpose of the study is to identify new tourist products and attractions for the development of tourism activities in the Ivano-Frankivsk region in order to diversify domestic tourism products in Ukraine. The stages of tourism development in recent years, characterized by significant uncertainty in economic conditions due to the pandemic and the war in Ukraine, are analyzed. Based on the analysis of statistical information, it is concluded that the tourism industry shows examples of adaptability and flexibility, has a stable trend towards an increase in the volume of services provided. Thus, the tourism industry of the Ivano-Frankivsk region is developing in accordance with all-Ukrainian trends: tax revenues from the tourism sector for 9 months of 2024 amounted to 183 million UAH, which is 84 million more than for the same period in 2023. An analysis of the structure of tourist offers of operators during the war years indicates an increase in the number of domestic tourism tours. Due to growth of domestic tourism, tour operators need new ideas and tourist locations, on the basis of which it is possible to diversify regional tourist offers. Within the Ivano-Frankivsk region, new tourist attractions have been identified – the Hutsul bazaars, their significance for the diversification of tourist offers has been analyzed. The bazaars of Kosov, Kuty, and Kolomyia have been characterized as tourist attractions. These tourist facilities offer Attention is focused on the negative aspects of the impact of tourism on local crafts and production, which in the literature are defined as the erosion of culture and a reconstructed ethnicity. A separate problem is the offer of products made in the local style, produced in China. It is of very low quality, but it also has a low price, which encourages local sellers to sell such products. The conclusions are drawn that during the protracted war, domestic tourism is developing, therefore the Hutsul bazaars analyzed in the article can be new tourist attractions for shopping tourism and components of other cognitive tourist products.en
dc.language.isouken
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"en
dc.relation.ispartofseries;Випуск 71.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectтуризмuk
dc.subjectтуристична пропозиціяuk
dc.subjectбазарuk
dc.subjectмісцева культураuk
dc.subjectвишиванкаuk
dc.subjectкерамікаuk
dc.titleДиверсифікація туристичних атракцій як інструмент адаптації галузі до умов невизначеності (можливості Івано-Франківської області)en
dc.title.alternativeDiversification of tourist attractions as a tool for the industry's adaptation to conditions of uncertainty (opportunities of the Ivano-Frankiv region)en
dc.typedc.type.studyen
Ebben a gyűjteményben:Scsuka Halina

Fájlok a dokumentumban:
Fájl Leírás MéretFormátum 
Dyversyfikatsiia_turystychnykh_atraktsii_yak_instrument_adaptatsii_haluzi_2025.pdfIn Економіка та суспільство. 2025. Випуск 71. 7 c.377.15 kBAdobe PDFMegtekintés/Megnyitás


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons