Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧерничко Степанuk
dc.contributor.authorCsernicskó Istvánhu
dc.contributor.authorCsernicsko Istvanen
dc.contributor.authorБерегсасі Анікоuk
dc.contributor.authorBeregszászi Anikóhu
dc.contributor.authorAniko Beregszaszien
dc.contributor.authorЧичук Антонінаuk
dc.contributor.authorChychuk Antoninaen
dc.contributor.authorCsicsuk Antoninahu
dc.date.accessioned2025-11-21T11:31:12Z-
dc.date.available2025-11-21T11:31:12Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. c. 57-61.en
dc.identifier.isbn978-617-653-092-3-
dc.identifier.issn2786-6912 (Print)-
dc.identifier.issn2786-6904 (Online)-
dc.identifier.otherDOI: 10.59694-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2025.15.057-061-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5538-
dc.descriptionВесь випуск: https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-15en
dc.description.abstractРезюме. Соціокультурні трансформації, характерні для глобалізованого інформаційного простору, вимагають внесення змін у процес іншомовної освіти студентів як майбутніх фахівців. Передусім це стосується використання сучасних інформаційних технологій, які дозволяють створювати на заняттях інтерактивне мовне середовище та розширювати візуальний контент освітнього простору, ефективність яких у вивченні іноземної мови доказана світовим педагогічним досвідом. Розкрито чотири рівні сформованості іншомовної культури. Зміст іншомовної комунікативної культури включає соціальний, лінгвокраїнознавчий, психологічний і педагогічний аспекти. Саме тому для виховання іншомовної комунікативної культури особистості треба поетапно формувати глибокі, систематичні іншомовні знання, загальнолюдські цінності і поведінкові алгоритми.uk
dc.description.abstractAbstract. Modern global socio-political and economic changes arouse significant interest in the culture of other peoples as a determining condition for the realization of the creative potential of an individual and society as a whole. Recently, it is the foreign language that is considered a tool for the multicultural development of students’ personalities or a means of ensuring the integration of a person into a new society, into a new social situation. The carrier of the culture of the people and its most important national identifier is the language, which has a traditional character. Sociocultural transformations characteristic of the globalized information space require changes in the process of foreign language education of students as future specialists. First of all, this concerns the use of modern information technologies, which allow creating an interactive language environment in classes and expanding the visual content of the educational space, the effectiveness of which in learning a foreign language has been proven by world pedagogical experience. Foreign language communicative culture regulates communication between people in different cultural contexts. It is characterized by the presence of a communicative ideal, a tolerant attitude towards the interlocutor as a value, awareness of his individual characteristics, his own communicative abilities and the ability to master a communicative situation. This is a system of internal human resources necessary for existence in a range of situations of interpersonal interaction at different levels. Four levels of formation of foreign language culture are revealed. The content of foreign language communicative culture includes social, linguistic, regional, psychological and pedagogical aspects. That is why, in order to educate a foreign language communicative culture of an individual, it is necessary to gradually form deep, systematic foreign language knowledge, universal human values and behavioral algorithms.en
dc.language.isouken
dc.publisherВидавництво «Код»en
dc.relation.ispartofseriesСерія: Педагогічні науки;Випуск 15.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectіншомовна комунікативна культураuk
dc.subjectстудентиuk
dc.subjectзаклади вищої освітиuk
dc.subjectінформаційні ресурсиuk
dc.subjectмультимедійні технологіїuk
dc.titleВиховання іншомовної комунікативної культури студентів у закладах вищої освітиen
dc.title.alternativeEducation of foreign language communicative culture of students in higher education institutionsen
dc.typedc.type.studyen
Appears in Collections:Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vykhovannia_inshomovnoi_komunikatyvnoi_kultury_studentiv_2025.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. c. 57-61.1.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons