Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/781
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБіда Оленаuk
dc.contributor.authorОрос Ільдікоuk
dc.contributor.authorБжежіньска Ренатаuk
dc.contributor.authorBida Olenahu
dc.contributor.authorOrosz Ildikóhu
dc.contributor.authorBrzezinska Renataen
dc.contributor.authorOros Ildikoen
dc.contributor.authorBrzezińska Renatapl
dc.date.accessioned2021-04-20T19:36:44Z-
dc.date.available2021-04-20T19:36:44Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2018. Випуск 167. с. 25-27.en
dc.identifier.isbn978-7406-57-8-
dc.identifier.issn2415-7988 (Print)-
dc.identifier.issn2521-1919 (Online)-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/781-
dc.description.abstractРезюме. У статті з’ясовано, що першочерговою проблемою у сучасній педагогіці є проблема мотивації навчання. Виокремлено компоненти компетентності майбутніх фахівців галузі туризму. Розкрито три аспекти підготовки фахівців, що важливі для будь-якої сфери туризму (фундаментальне навчання, технічне навчання, особисті здібності).uk
dc.description.abstractAbstract. The article found that the primary problem in modern pedagogy is the problem of teaching motivation. The components of competence of the future specialists of the tourism industry are singled out. Three aspects of the training of specialists are revealed, which are important for any sphere of tourism (fundamental education, technical training, personal abilities). The main tasks of modern professional education in the field of tourism can be considered: providing fundamental scientific, professional and practical training in the field of tourism; obtaining students knowledge and skills of educational and qualification levels in accordance with their vocation, interests and abilities; improvement of scientific and professional training of personnel for the tourism industry. The general pedagogical principles underlying the formation of the content of professional tourism education are clarified. The use of new technologies helps to improve the level of training of future specialists in the tourism industry. In the process of such organization of educational activity, students are convinced of the need for knowledge and their effectiveness, learn to compare, generalize, classify, establish cause-effect relationships, express thoughts, defend their point of view, ensure success in training, and develop professional competence.en
dc.description.abstractРезюме. В статье установлено, что первоочередной проблемой в современной педагогике проблема мотивации учения. Выделены компоненты компетентности будущих специалистов отрасли туризма. Раскрыто три аспекта подготовки специалистов, которые важны для любой сферы туризма (фундаментальное обучение, техническое обучение, личные способности).ru
dc.language.isouken
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаen
dc.relation.ispartofseriesСерія: Педагогічні науки;Випуск 167.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectмайбутні фахівціuk
dc.subjectгалузь туризмуuk
dc.subjectформування змісту професійної туристської освітиuk
dc.subjectудосконалення наукової і професійної підготовки кадрівuk
dc.subjectформування змісту професійної туристської освітиuk
dc.titleОсновні завдання сучасної професійної освіти в галузі туризмуen
dc.title.alternativeMain objectives of modern professional education in the field of tourismen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Bida Olena
Orosz Ildikó

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bida_O_Orosz_I_Brzezinska_R_Osnovni zavdannia suchasnoi profesiinoi osvity_2018.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2018. Випуск 167. с. 25-27.342.29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons