Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/148
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKateryna Lizaken
dc.contributor.authorЛізак Катеринаuk
dc.contributor.authorLizák Katalinhu
dc.date.accessioned2020-10-01T11:35:44Z-
dc.date.available2020-10-01T11:35:44Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationIn Н. С. Саєнко, Г. Л. Лисенко, С. М. Іваненко та інші (ред. кол.): Формула компетентності сучасного перекладача. Матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції (пам’яті д. філол. н., професора Л. І. Прокопової) 25 березня 2015 p. Київ, НТУУ «КПІ», 2015. с. 197-201.en
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/148-
dc.description.abstractAbstract. The importance of vocabulary acquisition for EFL learners is unarguably regarded as essential in language learning nowadays. Although this fact seems clearly evident, the status of vocabulary has only become vital recently. At the present time vocabulary is viewed as an important aspect of language ability and a decisive feature of foreign language proficiency. Foreign language vocabulary acquisition has become a challenging subject of discussion and research. However, there are still questions that either have not been so far raised but exist in the EFL teaching and learning practice, or only few studies have focused on them. One of such subjects is the relationship between the EFL student’s vocabulary knowledge and their speaking performance. Thus, the current article focuses on the issue of correlation between vocabulary knowledge and speaking performance with a shift on the quality of the vocabulary needed to achieve fluency and accuracy in a foreign language.en
dc.language.isoenen
dc.publisherНТУУ «КПІ»en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectvocabularyen
dc.subjectvocabulary acquisitionen
dc.subjectvocabulary knowledgeen
dc.subjectspeaking performanceen
dc.subjectforeign languageen
dc.titleVocabulary Knowledge and the Development of EFL Learner's Communicative Competenceen
dc.title.alternativeЗнання лексики та розвиток мовлення при вивченні англійської, як іноземної мовиen
dc.typedc.type.conferenceAnnouncementen
Appears in Collections:Lizák Katalin

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lizak_K_Vocabulary_Knowledge_and_the_Development_2015.pdfIn Н. С. Саєнко, Г. Л. Лисенко, С. М. Іваненко та інші (ред. кол.): Формула компетентності сучасного перекладача. Матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції (пам’яті д. філол. н., професора Л. І. Прокопової) 25 березня 2015 p. Київ, НТУУ «КПІ», 2015. с. 197-201.4.01 MBAdobe PDFView/Open
Lizak_K_Vocabulary_Knowledge_and_the_Development_of_EFL_2016.pdfЛізак Катерина: Знання лексики та розвиток мовлення при вивченні англійської, як іноземної мови. In Смоланка В. І. (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 161-163.412.6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons