Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/155
Назва: Застосування навчальних стратегій на уроках іноземної мови в угорськомовних школах Закарпаття
Інші назви: Application of educational strategies at the lessons of a foreign language in the Hungarian-language schools of Transcarpathia
Автори: Сіладі Василь
Siladi Vasyl
Szilágyi László
Ключові слова: стратегії навчання;методи;ефективність;білінгвізм;дослідження;одномовність
Дата публікації: 2018
Видавництво: Видавництво МДУ
Вид документа: dc.type.study
Бібліографічний опис: In Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». Збірник наукових праць. 2018. Випуск 2 (8). с. 154-157.
Серія/номер: Серія «Педагогіка та психологія»;Випуск 2 (8)
Короткий огляд (реферат): Резюме. В статті розглядається проблема навчальних стратегій як методу навчання на уроках іноземної мови. Визначено, що стратегії навчання – це конкретні процедури, які використовуються у навчанні, та які сприяють ефективності і мотиваційний забезпечності освітнього процесу. Проведено дослідження, яке засвідчило, що застосування навчальних стратегій і одномовних і двомовних учнів мотиваційно налаштовує на вивчення англійської мови, забезпечує ефективну організацію навчального процесу та сприяє швидкому засвоєнню іноземної мови.
Abstract. A number of studies have appeared in the field of language pedagogy and researches from co-genres in how best to learn and improve language learning.This is also the goal of the Learning Strategies method, which has been matured in one of the basic language learning disciplines in the past few decades. Processing and learning new information is done in a variety of ways. Strategies are learning methods. Linguistic researches show that learning strategies are the steps taken by students to increase their knowledge. Learning strategies are specific procedures that learners use to make learning easier, faster, more enjoyable, more aware, more efficient and more transferable in new situations. Compared to the average results we have to conclude that monolingual students remember more effectively and record information better than their bilingual counterparts. The cause behind is probably the disruption of the use of multiple languages. Sometimes bilingual students do not pay much attention to this. When evaluating all the elements of the questionnaire, I came to the conclusion that bilingual learners use learning strategies in English lessons more courageously and efficiently. Emotions, co-learning with partners also play an important role in language learning. In the mirror of the data, the balance is tilted to the bilingual side: they are more confident, they are more determined to use a new foreign language. All in all, strategies play an important role in effectivelanguagelearning and they deserve further attention in order to acquire a higher level of learning of any foreign language in this fast-paced, foreign-language world.
Резюме. В статье рассматривается проблема учебных стратегий как метода обучения на уроках иностранного языка. Определено, что стратегии обучения – это конкретные процедуры, используемые в обучении, которые способствуют эффективности и мотивационной обеспеченности образовательного процесса. Проведено исследование, которое показало, что применение учебных стратегий для одноязычных и двуязычных учеников мотивационно настраивает на изучение английского языка, обеспечивает эффективную организацию учебного процесса и способствует усвоению иностранного языка быстрее.
Опис: http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/3246/1/S%D1%83ladiy_Application_of_educational.pdf.pdf
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/155
ISSN: 2413-3329 (Print)
2520-6788 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Szilágyi László

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Szilagyi_L_Zastosuvannia_navchalnykh_stratehii_na_urokakh_inozemnoi_movy_2018.pdfIn Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». Збірник наукових праць. 2018. Випуск 2 (8). с. 154-157.390.55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons