Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГусті Ілонаuk
dc.contributor.authorHuszti Ilonahu
dc.contributor.authorБарань Єлизаветаuk
dc.contributor.authorBárány Erzsébethu
dc.contributor.authorBaran Ielyzavetaen
dc.contributor.authorЛехнер Ілонаuk
dc.contributor.authorLechner Ilonahu
dc.contributor.authorIlona Lekhneren
dc.contributor.authorФабіян Мартаuk
dc.contributor.authorFábián Mártahu
dc.date.accessioned2022-08-02T14:23:44Z-
dc.date.available2022-08-02T14:23:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationIn Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. Збірник наукових праць. Випуск 36. с. 90-102.en
dc.identifier.issn2412-9283 (print)-
dc.identifier.issn2518-1408 (online)-
dc.identifier.otherDOI: 10.32589/2412-92-83.36.2022.2620-
dc.identifier.otherDOI: 10.32589/2412-92-83.36.2022.262052-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1716-
dc.description.abstractРезюме. Перехід від аудиторного до онлайн-навчання у 2020 році породив серйозні виклики для академічних кіл, як викладачів, так і студентів. Зібрано емпіричні дані викладачів про те, як вони впоралися із завданнями та викликами дистанційного навчання. На першому етапі дослідження створено онлайн-анкету для викладачів, на другому етапі проведено інтерв’ю, результати яких якісно проаналізовано. Виявлено, що для більшості викладачів дистанційне навчання було абсолютно новою сферою досвіду. Відповідна фахова підготовка викладачів є основним елементом педагогічної майстерності сьогодення. Факторами, які викликали найбільші труднощі у викладачів, були, з-поміж іншого, оцінювання успішності та знань студентів. На другому етапі нашого дослідження висвітлено низку позитивних рис дистанційного навчання. Вважаємо, що викладачам необхідно ознайомитися й надалі розвивати цифрові компетентності та навички, які можуть використовуватися в ході дистанційного навчання.uk
dc.description.abstractAbstract. The year 2020 will be remembered for a long time for the worldwide spread of COVID-19, and all the unprecedented consequences it had caused. The extremely swift transition from in-class to online teaching meant serious challenges for academia, both teachers and students. Aims. Therefore, our main objective was to collect empirical evidence from instructors on how they coped with the tasks and challenges that they had to face when starting teaching remotely. Methods. To better understand the undergoing processes and get insights into how language teachers at a higher educational establishment managed to solve the tasks they had to deal with and complete successfully, we have created an online questionnaire for tutors to fill in during the first phase of our investigation, while in the second one we used an interview, the results of which were analysed qualitatively. Results. The results revealed that for most of the instructors distance teaching was a completely new area of experience as they had not tried doing it before the pandemic. A crucial pedagogical implication derives from this empirical evidence, namely, that it is of utmost importance that tutors be trained how to teach online. The factors that caused the most significant difficulties for the tutors were, among others, the assessment of student performance and knowledge. This finding also confirms the implication that tutors must be provided with the chance to develop their skills as online teachers. Conclusions. The second phase of our research highlighted a number of positive features of distance learning. First, students who were unable to participate in the educational process prior to COVID-19, e.g. due to illness, are now able to join classes online, as the college provides the technical background for this. Another benefit could be to involve renowned foreign speakers in the educational process. While our invited lecturers before COVID-19 came to our college in person and gave lectures to students, this is completely impossible due to the current crisis situation. However, the perfect solution could be online connection.en
dc.language.isouken
dc.publisherВидавничий центр КНЛУen
dc.relation.ispartofseriesСерія Педагогіка та психологія;Випуск 36.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectемпіричні даніuk
dc.subjectпозитивні й негативні риси дистанційного навчанняuk
dc.subjectdistance learningen
dc.subjecttertiary educationen
dc.subjectmotivating students in online educationen
dc.subjectassessment of student performance in distance learningen
dc.titleОсобливості викладання мов у період карантину в Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці ІІ (результати анкетного опитування й інтерв’ювання)en
dc.title.alternativePeculiarities of language teaching during the quarantine period at the Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education (the results of questionnaire data and of interviewing)en
dc.typedc.type.researchArticleen
Appears in Collections:Bárány Erzsébet
Fábián Márta
Huszti Ilona
Lechner Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huszti_I_Osoblyvosti_vykladannia_mov_u_period_karantynu_2022.pdfIn Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. Збірник наукових праць. Випуск 36. с. 90-102.380.35 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons