Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2290
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКачур Аннамаріаuk
dc.contributor.authorKacsur Annamáriahu
dc.contributor.authorAnnamaria Kachuren
dc.contributor.authorГусті Ілонаuk
dc.contributor.authorHuszti Ilonahu
dc.date.accessioned2023-03-27T08:45:26Z-
dc.date.available2023-03-27T08:45:26Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationIn Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. Filológia, történelem, pedagógia. 2015. XIV. évfolyam. pp. 265-284.en
dc.identifier.isbn978-966-2303-15-5-
dc.identifier.issn2310-1954-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/2290-
dc.descriptionhttps://www.kmf.uz.ua/hun114/letoltes/acta/Acta2015.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00000563en
dc.description.abstractРезюме. У даній роботі представлено результати емпіричного дослідження педагогічного характеру. Метою дослідження було зібрати інформацію від тих вчителів, які готують учнів до складання ЗНО з англійської мови, а також провести опитування серед тих студентів, які вже успішно подолали цей бар’єр і зараз навчаються у вишах України за спеціальністю «англійська філологія». Тема дослідження є надзвичайно актуальною, адже для випускників шкіл, які планують продовжувати навчання у ВНЗ, питання складання ЗНО залишається одним з найгостріших впродовж останнього року навчання в школі. Головним завданням дослідження є на основі зібраних результатів скласти перелік найефективніших методів підготовки до складання ЗНО з англійської мови. Поставлена мета і завдання дослідження виконані, перелік методів підготовки складений. У цьому переліку головними вимогами є наступні: майбутній учасник тестування повинен розпочати підготовку до проходження ЗНО завчасно, він повинен завжди відводити достатньо часу для систематичної підготовки.uk
dc.description.abstractRezümé. Jelen tanulmány egy kérdőíves felmérés eredményeit mutatja be, melynek célja volt, hogy empirikus úton gyűjtsünk adatokat a két célcsoporttól (angoltanárok és angol bölcsész szakos diákok) arra vonatkozóan, hogyan lehet a leghatékonyabban felkészülni az ukrajnai angol emelt szintű érettségi vizsga írásfeladatára. Kárpátalján tudomásunk szerint első alkalommal került sor ilyen kutatás elvégzésére, így felmérésünk hiánypótlónak tekinthető. Reményeink szerint felmérésünk eredményeit haszonnal alkalmazzák majd mindazon tanárok, akik a jövőben készítenek tanítványokat az angol emelt szintű érettségi vizsgára, illetve mindazon érettségizők, akik a jövőben szándékoznak letenni a szóban forgó vizsgát.hu
dc.description.abstractAbstract. The present paper introduces a questionnaire survey about the most effective methods and strategies used by school-leavers while preparing for the independent testing in English. The main aim of the research described here was to examine the topic from various angles through the viewpoints of teachers and students, as well as to be able to serve with useful hands-on pieces of advice for school-leavers intending to take the English Independent Testing (EIT) concerning the issue of how to best prepare for the writing task at the examination. The novelty of the work and thus the survey findings lies in that it is the first time when similar research is carried out in Transcarpathia, as far as we know. No questionnaire survey was conducted before in our region that asked English teachers and students studying English philology in tertiary education about the most useful methods of preparing for the EIT. This way the present research fills the gap and tries to eliminate this lack in data. We hope that our research findings can be of real practical value and use for all those students who intend to take the EIT in the future, and want to be well-prepared for the solution of the writing task at the examination. The checklist that we have compiled based on the data obtained from the questionnaires will hopefully be of great help also to those teachers who prepare students for the EIT.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-"Grafika" Kiadóen
dc.relation.ispartofseriesA II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. Filológia, történelem, pedagógia;XIV. évfolyam-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectУкраїнаuk
dc.subjectанглійська моваuk
dc.subjectЗНOuk
dc.subjectстудентиuk
dc.titleПідготовка до письмового завдання на ЗНО з англійської мови на матеріалах опитування вчителів та студентів англійської філологіїen
dc.title.alternativeFelkészülés az ukrajnai angol emelt szintű érettségi vizsga írásfeladatára (tanárokkal és angol bölcsész szakos diákokkal végzett felmérés eredményei alapján)en
dc.title.alternativePreparation for the writing task at the English Independent Testing (based on a questionnaire survey of teachers and students majoring in English philology)en
dc.typedc.type.researchStudyen
Appears in Collections:Acta Academiae Beregsasiensis
Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kacsur_Annamaria_Huszti_Ilona_Pidhotovka_do_pysmovoho_zavdannia_na_ZNO_2015.pdfIn Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. Filológia, történelem, pedagógia. 2015. XIV. évfolyam. pp. 265-284.484.59 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons