Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2496
Title: Az európai posztszocialista országok légi személyközlekedésének jellemzői, közelmúltbeli változásai
Authors: Pintér Ákos
Keywords: európai posztszocialista országok;légi személyközlekedés;Baltikum
Issue Date: 2010
Publisher: PoliPrint Kft.
Type: dc.type.study
Citation: In Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2010. IX. évfolyam, 2. kötet. pp. 205-222.
Series/Report no.: A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve;IX. évfolyam, 2. kötet
Abstract: A légi közlekedési ágazat közelmúltban tapasztalt dinamikus fejlődése a vizsgált posztszocialista országokban is egyértelműen kirajzolódik. A négy egységre bontott hatalmas térségben egyedi természetföldrajzi, éghajlati és társadalmi tényezők különbségei figyelhetők meg országonként a légi személyközlekedés tendenciáinak alakulásában. Az éghajlat különbségeit figyelembe véve turizmus szempontjából az északabbra fekvő területek inkább küldőként, míg a déli mediterrán térségek fogadóként szerepelnek. A jelentős kulturális központok nemzetközi légi forgalomba történő bekapcsolódása fokozódott az elmúlt években. Az egyes országok között fennálló gazdasági, üzleti kapcsolatok erőssége jól tükröződik a légi menetrendekben. A vizsgált térség légi személyforgalma az elmúlt években jelentős növekedést ért el. Magyarország légi forgalmának növekedése – 10% alatti értékkel – azonban az elmúlt három esztendőben egyértelműen a leggyengébb volt az egész térségben…
Резюме. Щодо особливостей та сучасних тенденцій повітряних пасажирських перевезень європейських постсоціалістичних країн, то за останні роки тут однозначно окреслюється динамічний розвиток повітряного транспорту як у всьому світі, так і в постсоціалістичних країнах. У досліджуваному просторі, поділеному на чотири регіони, прослідкуються значні відмінності щодо формування тенденцій повітряного транспорту, пов’язані з фізико-географічними, кліматичними, суспільними факторами тощо. Внаслідок кліматичних відмінностей, наприклад, північні регіони виступають в основному як країни походження туристів, а середземноморські – як країни-приймачі. У минулі роки спостерігається інтенсифікація включення значних культурних центрів у міжнародний повітряний пасажирообіг. Важливу роль в цьому відіграють господарські та торговельні зв’язки між окремими країнами, що чітко відбивається в розкладі руху аеропортів. За останні роки значно підвищився пасажирообіг повітряного транспорту досліджуваного регіону. Рівень зростання пасажирських перевезень повітряного транспорту Угорщини за минулі 3 роки був найнижчим у регіоні, становлячи менше 10%.
Description: https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/134267
https://www.kmf.uz.ua/hun114/letoltes/acta/Acta_Beregsasiensis_2010_2.pdf
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2496
ISBN: 978-966-2595-01-7
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Acta Academiae Beregsasiensis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pinter_Akos_Az_europai_posztszocialista_orszagok_legi_szemelykozlekedesenek_2010.pdfIn Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2010. IX. évfolyam, 2. kötet. pp. 205-222.457.91 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons