Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКозубовська Іринаuk
dc.contributor.authorЛеврінц Маріаннаuk
dc.contributor.authorKozubovska Irynaen
dc.contributor.authorLevrints Mariannaen
dc.contributor.authorLőrincz Mariannahu
dc.date.accessioned2020-11-19T15:32:41Z-
dc.date.available2020-11-19T15:32:41Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationIn Порівняльна професійна педагогіка. 2011. Випуск 1. с. 127-135.en
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/324-
dc.descriptionhttp://lib.iitta.gov.ua/2564/1/%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0_-_%D0%92%D0%B8%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA_1.pdfen
dc.description.abstractРезюме. Досліджено питання вдосконалення підготовки майбутніх учителів іноземних мов. Здійснено порівняльний аналіз професійної підготовки вчителів іноземних мов в Угорщині та Україні. Визначено прогресивні ідеї угорського педагогічного досвіду. З’ясовано, що на сучасному етапі назріла нагальна потреба перегляду змісту і технологій підготовки та перепідготовки педагогічних працівників у зв’язку із наявністю певних недоліків в цій сфері. Виявлено ці недоліки та встановлено способи їх можливого усунення на основі використання прогресивних ідей досвіду Угорщини.uk
dc.description.abstractAbstract. Issues of professional training of foreign language teachers have beenconsidered. The comparative analysis of professional training in Hungary and Ukrainehas been done and the most important ideas of the Hungarian experience have beendefined. It has been determined that nowadays there is an urgent need ofreconsideration of content and technologies of training and requalification of teachersbecause of some failings in this sphere. These failings have been determined and ways of their possible elimination on the basis of using progressive ideas of Hungarian experience have been defined.en
dc.description.abstractРезюме. Исследованы вопросы усовершенствования подготовки будущих учителей иностранных языков. Осуществлён сравнительный анализ профессиональной подготовки учителей иностранных языков в Венгрии и Украине. Определены некоторые прогрессивные идеи венгерского педагогического опыта. Выяснено, что на современном этапе назрела крайняя необходимость пересмотреть содержание и технологии подготовки и переподготовки педагогических работников в связи с наличием некоторых недостатков в этой области. Определены эти недостатки и установлены способы их возможного устранения на основе использования прогрессивных идей опыта Венгрии.ru
dc.language.isouken
dc.publisherХмельницький національний університетen
dc.relation.ispartofseriesВипуск 1.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectпрофесійна підготовка вчителя іноземних мовuk
dc.subjectУкраїнаuk
dc.subjectУгорщинаuk
dc.subjectзарубіжний досвідuk
dc.titleПорівняльний аналіз професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов в Україні та Угорщиніen
dc.title.alternativeComparative analysis of professional training of future foreign language teachers in Ukraine and Hungaryen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Lőrincz Marianna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kozubovska_I_Levrints_M_Porivnialnyi_analiz_profesiinoi_pidhotovky_2011.pdfIn Порівняльна професійна педагогіка. 2011. Випуск 1. с. 127-135.383.91 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons