Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3907
Title: Психолого-педагогічні умови використання цифрових освітніх технологій в закладі фахової передвищої освіти у процесі підготовки майбутніх вчителів початкової школи до професійної діяльності
Other Titles: Psychological and pedagogical conditions of the use of digital educational technologies in an institution of professional higher education in the process of preparing future primary school teachers for professional activity
Authors: Борисьонок Максим
Maksym Borysonok
Keywords: цифрові технології;фахова підготовка;комп’ютерні технології
Issue Date: 2024
Publisher: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
Type: dc.type.conferenceAbstract
Citation: In Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 348. p.
Abstract: Резюме. У статті окреслено проблему впровадження цифрових освітніх технологій у фахову підготовку майбутніх вчителів початкової школи в закладах фахової передвищої освіти. Встановлено вплив швидких темпів інформатизації суспільства на модернізацію змісту освіти, державних освітніх стандартів, оновлення соціального замовлення на фахову підготовку сучасних вчителів, здатних адаптуватися до інновваційної діяльності. Розкрито сутність поняття «цифрові освітні технології», їх види. Описано переваги використання цифрових сервісів та платформ (Google Drive, Google Classroom, Google Sites, Quizizz, LearningApps.org.) при підготовці майбутніх вчителів початкової школи в закладах фахової передвищої освіти до професійної діяльності. Доведено, що їх використання сприяє створенню інноваційного цифрового освітнього середовища, здійсненню гнучкого та ефективного управління освітнім процесом, посиленню практичної підготовки майбутніх вчителів до професійної діяльності, формуванню складників інформаційно-цифрової компетентності здобувачів вищої освіти.
Abstract. The article deals with the problem of introducing digital educational technologies into the professional training of future primary school teachers in vocational higher education institutions. The influence of the rapid pace of informatization of society on the modernization of the content of education, state educational standards, and the renewal of the social order for the professional training of modern teachers capable of adapting to innovative activities has been established. The essence of the concept of «digital educational technologies» is revealed, they are visible. The advantages of using digital services and platforms (Google Drive, Google Classroom, Google Sites, Quizizz, LearningApps.org.) in the preparation of future primary school teachers in institutions of vocational pre-higher education to professional activity was studied. It has been proven that their use contributes to the creation of an innovative digital educational environment, the implementation of flexible and effective management of the educational process, the strengthening of practical training of future teachers for professional activities, the formation of the components of information and digital competence of higher education students.
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3907
ISBN: 978-617-8143-14-5
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borysonok_Maksym_Psykholoho_pedahohichni_umovy_vykorystannia_tsyfrovykh_osvitnikh_tekhnolohii_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 348. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons