Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3911
Cím: Інноваційні освітні підходи в системі післядипломної педагогічної освіти в умовах війни
Egyéb cím: Innovative educational approaches in the post-graduate pedagogical education system in the conditions of war
Szerző(k): Олешко Петро
Petro Oleshko
Kulcsszavak: інноваційний освітній підхід;STEM-освіта;професійний розвиток педагога;науково-методичний супровід;STEM-лабораторія
Kiadás dátuma: 2024
Kiadó: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
Típus: dc.type.conferenceAbstract
Hivatkozás: In Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 356. p.
Absztrakt: Резюме. Війна негативно впливає на організацію освітнього процесу в інститутах післядипломної педагогічної освіти, це зумовлює потребу в гнучкій трансформації освітніх підходів в системі післядипломної педагогічної освіти на період дії воєнного стану. Вимоги до професійних навичок, фахових компетентностей педагогів також змінюються, оскільки вони є однією з основних рушійних сил прогресивних змін у суспільстві. Нині вчителі працюють в умовах нової моделі освіти, постійних законодавчих змін в освітній сфері країни, реалізації Концепції «Нова українська школа», запровадження нових підходів до навчання. Інноваційним освітнім підходом для неперервного професійного розвитку педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти є науково- методичний супровід, що дозволяє подолати відірваність курсового і післякурсового періодів підвищення кваліфікації як єдиного андрагогічного циклу, створити диференційовані умови для опанування педагогом позиції суб’єкта професійного самовдосконалення і самореалізації, засвоєння інноваційних професійних ролей і функцій на рівні вітчизняних і світових стандартів.
Abstract. The war has a negative impact on the organization of the educational process in post-graduate pedagogical education institutes. As a result, this causes the need for flexible transformation of educational approaches in the post-graduate pedagogical education system during the period of martial law. The requirements for the professional skills and professional competences of teachers are also changing, as they are one of the main driving forces of progressive changes in society. Currently, teachers work in the conditions of a new model of education, constant legislative changes in the educational sphere of the country, implementation of the "New Ukrainian School" concept, introduction of new approaches to education. An innovative educational approach for the continuous professional development of pedagogical workers in the system of postgraduate pedagogical education is scientific and methodological support, which allows to overcome the detachment of the course and post-course periods of professional development as a single andragogic cycle, to create differentiated conditions for the teacher to master the position of the subject of professional self-improvement and self- realization, assimilation of innovative professional roles and functions at the level of national and international standards.
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3911
ISBN: 978-617-8143-14-5
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Ebben a gyűjteményben:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Fájlok a dokumentumban:
Fájl Leírás MéretFormátum 
Oleshko_Petro_Innovatsiini_osvitni_pidkhody_systemi_pisliadyplomnoi_pedahohichnoi_osvity_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 356. p.11.73 MBAdobe PDFMegtekintés/Megnyitás


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons