Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4269
Назва: Шляхи формування пропозиції на ринку в’їзного воєнного туризму в Україні
Інші назви: Ways to create supply in the inbound military tourism market in Ukraine
Автори: Щука Галина
Shchuka Halyna
Scsuka Halina
Журба Ігор
Zhurba Igor
Коробейникова Ярослава
Korobeinykova Yaroslava
Ключові слова: воєнний туризм;воєнні тури;ресурси воєнного туризму;структура воєнного туризму;пропозиція на ринку воєнного туризму
Дата публікації: 2024
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Вид документа: dc.type.study
Бібліографічний опис: In Економіка та суспільство. 2024. Випуск 64. 9 с.
Серія/номер: ;Випуск 64.
Короткий огляд (реферат): Резюме. Статтю присвячено актуальним питанням формування пропозиції на ринку в’їзного воєнного туризму в Україні. Визначено сутнісні характеристики даного виду туризму та його ресурсну базу, встановлено основні терміни, які використовуються для означення даного виду подорожей, в результаті порівняння доведено, що об’єднуючим поняттям є «воєнний туризм». Переглянуто та доповнено розуміння структури даного сегменту туристичного ринку. Досліджено можливості розвивати воєнний туризм в Україні до закінчення російсько-української війни. Встановлено перелік областей, де за рахунок їхнього прикордонного положення, високого рівня безпечності території та наявних туристичних ресурсів доцільно формувати меморіальні, волонтерські, пізнавальні, пригодницько-розважальні та подієві тури для іноземців; зосередитися над розвитком солідарно-го туризму, де продукти воєнного туризму пропонувати як додаткові послуги.
Abstract. The relevance of developing military tourism in Ukraine is due to several factors: honoring the memory of the fallen; the need to inform the world about the crimes of the occupiers; shaping the image of the Ukrainian state as a bastion of peace and democracy; supporting the domestic tourism market, which suffers significant losses as a result of Russian aggression; creating jobs and filling local budgets, etc. However, the development of this type of tourism is postponed until the end of the Russian-Ukrainian war, and thus is postponed is postponed for an indefinite period of time, despite the fact that demand exists and is met by self-organized travel. The purpose of this article is to identify ways to shape the supply side of the inbound military tourism market in Ukraine. The study was carried out on the basis of a systemic and structural approach using the methods of theoretical analysis and synthesis, comparison and contrast, forecasting and generalization. The study found that there is terminological uncertainty in the national tourismology, so the expediency of using the term “military tourism” is substantiated. The concept of military tourism is limited to travelling to safe areas (“cold” military tourism), while in the world it covers travel to the zone of active hostilities - “hot” military tourism. Accordingly, the structure of military tourism has been revised and expanded, and it has been determined which subtypes of it can be developed in a particular territory, depending on the risk zone it belongs to. The author analyzes the level of security in different regions of Ukraine and identifies those areas where inbound military tourism can be developed. The practical value of the article lies in the possibility of using the recommendations which are provided: based on the available resources of military tourism (memorial complexes; modern military and defense facilities; military-historical natural objects; military adventure infrastructure, military-historical museums, etc.) to form memory routes and tours of cognitive, adventure, entertainment, and event nature; to provide opportunities for the development of volunteer and solidarity tourism, where military tourism products can act as additional services, and volunteers and tourists can be secondary consumers.
Опис: Редакційна колегія: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/editorial Зміст: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/issue/view/64
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4269
ISSN: 2524-0072 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Scsuka Halina

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shchuka_Halyna_Shliakhy_formuvannia_propozytsii_na_rynku_vizn_voienturyzmu_Ukraini_2024.pdfIn Економіка та суспільство. 2024. Випуск 64. 9 с.299.97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons