Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/452
Назва: Az iskolairányítás szakmai átalakítására tett próbálkozás a Szovjetunióban (1982-91)
Автори: Szamborovszkyné Nagy Ibolya
Самборовскі-Нодь Ібоя
Ibolya Szamborovszky-Nagy
Ключові слова: Brezsnyev;pangás;Szovjetunió;reformok
Дата публікації: 2010
Видавництво: PoliPrint Kft.
Вид документа: dc.type.article
Бібліографічний опис: In Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2010. IX. évfolyam, 2. kötet. pp. 139-152.
Серія/номер: A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve;IX. évfolyam, 2. kötet
Короткий огляд (реферат): A hruscsovi időszak minden téren reformokat generáló, a korszakhoz képest pezsgő szellemi és szakmai időszaka után Leonyid Iljics Brezsnyev is reformokkal indította főtitkárságát. Az iskolairányítás terén szinte mindent megváltoztatott, ami Hruscsov nevéhez kapcsolódott. Ez a változtatási kényszer szülte azt a helyzetet, hogy a korszak végére (1982-re) a Szovjetunió teljesen központosított iskolairányítása és oktatása olyan merev szerkezetbe került, melyet csak az egykori hruscsovi irányvonalakhoz való óvatos visszatérés tudott volna kimozdítani és élettel telíteni. Nem véletlen tehát, hogy a Brezsnyev halála utáni kilenc évben – amíg a Szovjetunió még létezett – az iskolaszerkezet és az irányítás területének szakmai átalakítását célzó határozatok és törvényerejű rendeletek szép számban láttak napvilágot. Tanulmányunk erre az átalakításra tett próbálkozást kiveti nyomon.
Резюме. Услід за хрущовським етапом, що характеризувався жвавим, як на епоху, духовним та фаховим життям, Леонід Ілліч Брежнєв теж розпочав свою діяльність генерального секретаря з реформ. У галузі управління шкільною освітою він змінив практично все, що було пов'язано з іменем Хрущова. У результаті цих змін, на кінець брежнєвської епохи – 1982-й рік – склалася жорстка структура освіти та її управління, в якій будь-які зрушення, наповнення життям можливо було здійснити тільки шляхом обережного повернення до колишніх хрущовських директив. Тому невипадково за дев’ять років після смерті Брежнєва – поки існував Радянський Союз – з’явилася значна кількість постанов та законодавчих актів, пов’язаних з управлінням та структурою шкільної освіти. Дослідження цих документів є метою даної роботи.
Опис: https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/134267
https://www.kmf.uz.ua/hun114/letoltes/acta/Acta_Beregsasiensis_2010_2.pdf
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/452
ISBN: 978-966-2595-01-7
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Acta Academiae Beregsasiensis
Szamborovszkyné Nagy Ibolya

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
szni_az_iskola_iranyitas_szakmai_2010.pdfIn Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2010. IX. évfolyam, 2. kötet. pp. 139-152.468.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons