Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5005
Title: | Нові методи у процесі викладання української мови угорцям |
Other Titles: | New Methods in the Teaching Process of the Ukrainian Language to the Hungarians |
Authors: | Andreya Pevse Pősze Andrea Андрея Певсе |
Keywords: | метод;українська мова;угорська мова;methods;ukrainian language;hungarian language |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Napoca Star |
Type: | dc.type.researchArticle |
Citation: | In Studii de limbă, literatură și metodică. 2023. XVI. pp. 159-169. |
Series/Report no.: | ;XVI. |
Abstract: | Резюме. У сучасному суспільстві відчувається потреба в педагогах, які володіють поєднанням різноманітних компетентностей: мають бути кваліфікованими, мотивованими, обізнаними у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, здатними до професійної рефлексії, відкритими до змін в освітніх підходах і орієнтованими на розвиток життєвих навичок учнів. Водночас серед науковців сформувався спільний погляд: для досягнення вагомих результатів необхідне застосування різноманітних методів. Abstract. New methods in the teaching process of the Ukrainian language to the Hungarians. In today's society, there's a pressing need for educators who possess a blend of competencies: they must be skilled, driven, proficient in ICT, adept at professional introspection, adaptable to evolving educational paradigms, and committed to nurturing students' life skills. Yet, a consensus emerges among scholars: achieving meaningful outcomes demands the application of varied methodologies. |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5005 |
ISSN: | 1842-5585 |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Pősze Andrea |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Posze_A_Novi_metody_u_protsesi_vykladannia_ukrainskoi_movy_uhortsiam.pdf | In Studii de limbă, literatură și metodică. 2023. XVI. pp. 159-169. | 10.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License