Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5332
Назва: Beyond traditional testing: enhancing mathematical e-learning with stack and Step-by-Step assessment
Автори: Igor Orlovskyi
Olena Tymoshenko
Ключові слова: mathematics education;STEM students;Step-by-Step tests
Дата публікації: 2025
Видавництво: ЗУІ ім. Ференца Ракоці ІІ
Вид документа: dc.type.extendedAbstract
Бібліографічний опис: In Кучінка Каталін, Тилищак Олександр та ін. (ред. кол.): Інноваційні цифрові методи в галузі освіти та досліджень. Міжнародна науково-практична конференція Берегове, 27-28 березня 2025 року. Збірник тез доповідей. Берегове, ЗУІ ім. Ференца Ракоці ІІ, 2025. c. 19-22.
Короткий огляд (реферат): Abstract. Modern mathematics education faces significant challenges, which require innovative approaches aligned with STEM principles. Research indicates that STEM students often struggle with mathematical concepts essential to their fields, such as complex numbers in electrical engineering or elementary functions in biology. These difficulties arise from procedural thinking, insufficient practice, and the inability to apply mathematical reasoning to real-world scenarios. Distance learning remains a vital component of education. However, traditional tests cannot fully assess students’ problem-solving processes. A more interactive digital environment is essential to support conceptual understanding and skill development. Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute utilizes the Sikorsky distance learning platform, based on Moodle, to enhance distance learning. As a widely used learning management system, Moodle allows course customization, test development, and detailed tracking of student progress. Studies show that Moodle-based learning improves student performance and engagement. To improve mathematical assessment, the Department of Mathematical Analysis and Probability Theory introduced Step-by-Step tests. Unlike traditional assessments that focus solely on final answers, these structured tests evaluate the key steps in problem-solving.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5332
ISBN: 978-617-8143-36-7 (PDF)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Innovatív digitális módszerek az oktatás és kutatás területén

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
I_O_Beyond_traditional_testing_enhancing_mathematical_e_learning_2025.pdfIn Кучінка Каталін, Тилищак Олександр та ін. (ред. кол.): Інноваційні цифрові методи в галузі освіти та досліджень. Міжнародна науково-практична конференція Берегове, 27-28 березня 2025 року. Збірник тез доповідей. Берегове, ЗУІ ім. Ференца Ракоці ІІ, 2025. c. 19-22.12.37 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons