Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5528
Назва: Підходи до формування академічної доброчесності студентів соціономічних спеціальностей в університетах
Інші назви: Approaches to fostering academic integrity among university students of socionomic specialties
Автори: Васютіна Тетяна
Tetiana Vasiutina
Ключові слова: майбутні фахівці соціономічних спеціальностей;спеціальність А3 «Початкова освіта»;академічна доброчесність в університетах;наукова робота студентів
Дата публікації: 2025
Видавництво: Видавництво «Код»
Вид документа: dc.type.study
Бібліографічний опис: In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. c. 8-12.
Серія/номер: Серія: Педагогічні науки;Випуск 15.
Короткий огляд (реферат): Резюме. Висвітлено узагальнене бачення наукових підходів до розв’язання означеної проблеми: філософсько-ціннісний, педагогічний, правовий, соціокультурний. У межах їх реалізації в процесі фахової підготовки студентів соціономічних спеціальностей звернено увагу на найпоширеніші види робіт, які сприяють формуванню академічної доброчесності здобувачів вищої освіти: практика академічного письма, кейс-аналіз, вправи на рефлексію виконання наукових досліджень у контексті навчально-наукової чи науково-дослідницької діяльності, вправи на усвідомлення групової відповідальності, систематичне проведення етичних дискусій, залученість до волонтерських і соціальних проєктів.
Abstract. The article explores the theoretical and methodological foundations of fostering academic integrity among students of socionomic specialties at universities. It emphasizes that academic integrity is a key factor in ensuring the quality of education, shaping professional culture, and promoting the social responsibility of future specialists. For students in socionomic fields (teachers, psychologists, social workers, lawyers, etc.), adherence to the principles of honesty, transparency, and respect for intellectual property is not only an academic requirement but also a core element of professional identity, as their work is directly connected with the “human-to-human” sphere. A review of scientific approaches to the problem of academic integrity (philosophical-value, pedagogical, legal, sociocultural) has been conducted, and the main directions of its development have been identified: institutional (internal quality assurance systems, monitoring and control), methodological (interactive technologies, training programs, practice-oriented tasks), and digital (ethical use of technology, prevention of new forms of violations). The results of supervising students’ research work over a span of 20 years demonstrate that academic integrity is a system-forming category that integrates regulatory, ethical, and professional dimensions of student training. The article stresses the need for further research aimed at creating effective systems of internal quality assurance in education, developing mechanisms for monitoring compliance with the principles of academic integrity at universities, and designing simulation models for cultivating students’ skills in preventing academic misconduct.
Опис: Весь випуск: https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-15
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5528
ISBN: 978-617-653-092-3
ISSN: 2786-6912 (Print)
2786-6904 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pidkhody_formuvannia_akademichnoi_dobrochesnosti_studentiv_2025.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. c. 8-12.1.31 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons