Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСиладій Іванuk
dc.contributor.authorSzilágyi Ivánhu
dc.contributor.authorКучай Олександрuk
dc.contributor.authorKuchai Oleksandren
dc.contributor.authorKucsáj Olekszandrhu
dc.date.accessioned2025-11-21T10:34:18Z-
dc.date.available2025-11-21T10:34:18Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. с. 46-49.en
dc.identifier.isbn978-617-653-092-3-
dc.identifier.issn2786-6912 (Print)-
dc.identifier.issn2786-6904 (Online)-
dc.identifier.otherDOI: 10.59694-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2025.15.046-049-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5536-
dc.descriptionВесь випуск: https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-15en
dc.description.abstractРезюме. У статті висвітлюється професійна підготовка майбутніх психологів у ЗВО України. Розглядаються особливості професійної підготовки майбутніх психологів. Професійна підготовка майбутніх психологічних кадрів є однією з ключових проблем в теорії, науці та практиці психології. Розкриваються основні напрями роботи психолога в системі освіти. Підготовка психологів у ЗВО є складним і багаторівневим процесом, що поєднує фундаментальне знання, практичні вміння та особистісний розвиток майбутнього фахівця.uk
dc.description.abstractAbstract. The article highlights the professional training of future psychologists in higher education institutions of Ukraine. The features of the professional training of future psychologists are considered. The professional training of future psychological personnel is one of the key problems in the theory, science and practice of psychology. The main areas of work of a psychologist in the education system are revealed. Training of psychologists in higher education institutions is a complex and multi-level process that combines fundamental knowledge, practical skills and personal development of the future specialist. The quality of professional activity in the field of psychological practice focuses on the personality of its subject, translating the objective conditions for building activity into the category of less relevant. Accordingly, the development of approaches to the formation of the personality of the future psychologist turned out to be the highest priority when solving issues of professional training. The advantage of studying the features of the professional training of psychology students is their mastery of the methodology of psychological science and its terminological apparatus. This allows the psychologist-researcher, on his part, to organize the research process, and students to more accurately describe their psychological properties, processes and states associated with the process of professionalization. An important advantage is the actualization of professional conscientiousness and observation among psychology students within the framework of training in higher education institutions. This can contribute to obtaining more accurate and multifaceted information regarding aspects of their study of professional training.en
dc.language.isouken
dc.publisherВидавництво «Код»en
dc.relation.ispartofseriesСерія: Педагогічні науки;Випуск 15.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectпсихологuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectпрактикаuk
dc.subjectзаклади вищої освітиuk
dc.titleТеоретичні засади підготовки психологів у сучасному науковому просторіen
dc.title.alternativeTheoretical principles of training psychologists in the modern scientific spaceen
dc.typedc.type.studyen
Appears in Collections:Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teoretychni_zasady_pidhotovky_psykholohiv_suchasnomu_2025.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. с. 46-49.1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons