Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5575
Cím: Формування трансфесійної готовності майбутніх учителів музичного мистецтва на засадах інтегративного підходу
Egyéb cím: Formation of transfersional readiness of future music teachers on the basis of an integrative approach
Szerző(k): Лi На
Li Na
Kulcsszavak: майбутні вчителі музичного мистецтва;трансфесійна готовність;інтегративний підхід;вокально-хорова діяльність
Kiadás dátuma: 2025
Kiadó: Видавництво «Код»
Típus: dc.type.study
Hivatkozás: In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. с. 134-139.
Sorozat neve/Száma.: Серія: Педагогічні науки;Випуск 15.
Absztrakt: Резюме. У статті розглянуто проблему формування трансфесійної готовності студентів факультетів мистецтв з використанням інтегративного підходу, який виявляється в інтегрованому навчанні, міждисциплінарних зв’язках, інтеграції знань, вирішенні складних практичних завдань, тощо. Цей важливий підхід активує мисленнєву діяльність студентів, чим дозволяє перейти на рівень трансфесійної готовності до практичної роботи. Інтегративний підхід характеризується усвідомленим ставленням студентів до професійної діяльності, спрямуванням до здійснення самостійних дій на основі інтеграції фахових знань.
Abstract. The article considers the problem of forming transfaith readiness of students of faculties of arts using an integrative approach, which is manifested in integrated learning, interdisciplinary connections, integration of knowledge, solving complex practical tasks, etc. This important approach activates the thinking activity of students, which allows them to move to the level of transfaith readiness for practical work. The integrative approach is characterized by a conscious attitude of students to professional activity, a focus on implementing independent actions based on the integration of professional knowledge. It is based on the integration of multidisciplinary knowledge, aims at a holistic perception of vocal and choral activity as a complex of subsystems of various phenomena, which significantly expands the range of tasks of the educational and methodological artistic process in the context of acquiring signs of transfaith readiness of future teachers of musical art for vocal and choral work. It is proven that the integrative approach, which is based on the interpenetration, unification of knowledge, emphasizes the intellectual development of students and manifests itself through an orientation to the integrity of knowledge, establishing connections between relatively polar features, processes, phenomena, activates the rational and irrational thinking activity of future teachers of musical art, which, through the ability to transformative activity, allows reaching the level of transfascial readiness of students for vocal and choral activity. It is characterized by a conscious attitude of the teacher to students as creative individuals in order to identify ways of their self-realization in vocal and choral art, directing them to carry out independently productive actions based on the integration of professional and general scientific knowledge at the intersection of creativity and erudition, which generally reveals the transfascial readiness of future teachers of musical art for vocal and choral activity.
Leírás: Весь випуск: https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-15
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5575
ISBN: 978-617-653-092-3
ISSN: 2786-6912 (Print)
2786-6904 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Ebben a gyűjteményben:Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Fájlok a dokumentumban:
Fájl Leírás MéretFormátum 
Formuvannia_transfesiinoi_hotovnosti_maibutnikh_uchyteliv_2025.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 15. с. 134-139.1.32 MBAdobe PDFMegtekintés/Megnyitás


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons