Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5598| Назва: | Teaching morphology through advertising: word formation in practice |
| Інші назви: | Викладання морфології через рекламу: процеси слівоотворення на практиці |
| Автори: | Hundarenko Olena Гундаренко Олена |
| Ключові слова: | morphology;word formation;advertising;compounding;blending;social media;branding;linguistics;marketing |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Видавництво «Код» |
| Вид документа: | dc.type.researchStudy |
| Бібліографічний опис: | In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 16. с. 100-105. |
| Серія/номер: | Серія: Педагогічні науки;Випуск 16. |
| Короткий огляд (реферат): | Резюме. У статті досліджується, як процеси словотворення функціонують як лінгвістичні
інструменти в рекламі, зокрема на платформах соціальних мереж, таких як Facebook,
Instagram та TikTok. Спираючись на теоретичні основи морфології та її роль у підтримці
життєздатності мови, у статті наголошується, що креативне найменування, слогани
та афіксація можуть посилити вплив та запам’ятовуваність рекламних повідомлень. Abstract. The article explores how word formation processes function as linguistic tools in advertising, particularly on social media platforms such as Facebook, Instagram, and TikTok. Drawing on theoretical foundations of morphology and its role in sustaining language vitality, the article emphasizes that creative naming, slogans, and affixation can enhance the impact and memorability of advertising messages. The empirical research analyzed 60 randomly selected advertisements to determine which word formation strategies appear most frequently. Three research questions guided the study: the most common process; the platform most associated with creative affixation; the platform primarily using blending. Findings confirmed that compounding was the dominant strategy across platforms, Instagram showed isolated but not common use of creative affixation, and TikTok relied more heavily on blending than Instagram. The study concludes that morphological analysis provides valuable insights into the mechanisms of advertising language, offering both marketing students and linguistics students practical perspectives on language creativity, vocabulary expansion, and advertising effectiveness. |
| Опис: | Весь випуск: https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-16?authuser=0 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5598 |
| ISBN: | 978-617-653-092-3 |
| ISSN: | 2786-6912 (Print) 2786-6904 (Online) |
| metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія: Педагогічні науки |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Teaching_morphology_through_advertising_word_formation_practice_2025.pdf | In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 16. с. 100-105. | 1.74 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons



