Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШовш Катеринаuk
dc.contributor.authorSoós Katalinhu
dc.contributor.authorShovsh Katerinaen
dc.date.accessioned2021-01-22T09:01:57Z-
dc.date.available2021-01-22T09:01:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationIn Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. 2015. №4 (59). с. 32-37.en
dc.identifier.issn2078-1016-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/570-
dc.descriptionhttp://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_4_7en
dc.description.abstractРезюме. Процес інформатизації освіти розгладається як закономірність її модернізації в період інформаційної революції; автор стверджує, що за рівнем інформатизації, незважаючи на ряд істотних змін, українська освіта все ще відстає від розвинених країн світу; існує низка проблем і суперучностей (фінансові, матеріально-технічні, кадрові та ін.), які стримують цей процес; найбільш актуальним означене завдання є для майбутніх педагогів, які мають нести в школу сучасні інформаційні технології, інноваційність, новаторство, креативність та творчість; інформатизаціяпедогоічної освіти розгладається як пріорітетний напрям інформатизації освіти як такоїuk
dc.description.abstractРезюме. Процесс информатизации образования рассматривается как закономерность ее модернизации в период информационной революции. Автор утверждает, что по уровню информатизации, несмотря на ряд существенных изменений, украинское образование все еще отстает от развитых стран мира; существует ряд проблем и противоречий (финансовые, материально-технические, кадровые и т. д.), которые сдерживают этот процесс; наиболее актуальная задача для будущих педагогов – нести в школу современные информационные технологии, инновационность, новаторство, креативность и творчество. Информатизация педагогического образования рассматривается как приоритетное направление информатизации образования как такового.ru
dc.description.abstractAbstract. The process of informatization of education is seen as a pattern of modernization during the information revolution. The author argues that the level of informatization, despite some significant steps, in Ukrainian education still lags behind the developed world; there are a number of problems and contradictions (financial, logistical, personnel and so on) that inhibit this process. The most urgent task for the future teachers is to bring modern information technology, innovation and creativity to the school. Informatization of teacher education is seen as a priority area for informatization of education as such.en
dc.language.isouken
dc.publisher«Педагогічна преса»en
dc.relation.ispartofseries;№4 (59)-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectлюдинаuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectінформаціяuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectінформаційна культураuk
dc.subjectвихованняuk
dc.titleІнформатизація освіти як теоретична і практична проблемаen
dc.title.alternativeInformatization of education as a theoretical and practical problem-
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Soós Katalin

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soos_K_Informatyzatsiia_osvity_yak_teoretychna_i_praktychna_problema_2022.pdfIn Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. 2015. №4 (59). с. 32-37.999.9 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons