Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/572
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШовш Катеринаuk
dc.contributor.authorSoós Katalinhu
dc.contributor.authorShovsh Katerinaen
dc.date.accessioned2021-01-22T09:36:11Z-
dc.date.available2021-01-22T09:36:11Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationIn Вища освіти України: теоретичний та науково-методичний часопис. 2017. №1 (64). с. 65-71.en
dc.identifier.issn2078-1016-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/572-
dc.descriptionhttp://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2017_1_11en
dc.description.abstractРезюме. Аналізуються особливості формування інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів, учителів та соціальних працівників, насамперед, важливість доступу до (та освоєння) інформаційно стиснутого соціального досвіду поколінь. Традиції, звичаї народу, особливості його ментальності, що виявляються насамперед у побуті, є тією первинною базою й одночасно джерелом, із якого соціальний педагог черпає моделі, підходи, способи роботи з людьми різного вікового, майнового, релігійного і т. п. статусу. Інформаційна культура соціального педагога має вклучати в себе глибокий загальнолюдський почуттєвий сегмент, який забезпечує людське і людяне ставлення до своїх реципієнтів, співпереживання їх долі і перспективи входження в суспільну цілісність.uk
dc.description.abstractAbstract. The article analyzes specific features of formation of informational culture of the future social pedagogues, teachers and social workers; among the features of these processes author distinguishes, above all, the importance of access to (and development) informationally compressed social experience of generations. Traditions, customs of the people, features of its mentality, that are manifested primarily at home, is the primary base and at the same time the source from which social teacher draws models, approaches and ways of working with people of different age, wealth, religious status and so on. Informational culture of social pedagogue should include universal deep sensual segment, which provides human attitude to its recipients, empathy for their fate and prospects of entering the public integrity.en
dc.language.isouken
dc.publisher«Педагогічна преса»en
dc.relation.ispartofseries;№1 (64)-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectлюдинаuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectінформаціяuk
dc.subjectінформаційна култураuk
dc.titleІнформаційна культура соціального педагога: особливості формування та реалізаціїen
dc.title.alternativeInformational culture of social pedagogue: features of formation and implementationen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Soós Katalin

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soos_K_Informatsiina_kultura_sotsialnoho_pedahoha_2017.pdfIn Вища освіти України: теоретичний та науково-методичний часопис. 2017. №1 (64). с. 65-71.1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons