Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1696
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛеврінц Маріаннаuk
dc.contributor.authorLőrincz Mariannahu
dc.contributor.authorLevrints Mariannaen
dc.date.accessioned2022-06-17T14:50:08Z-
dc.date.available2022-06-17T14:50:08Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationIn Scientific Journal Virtus. June, 2020. Issue # 45. pp. 84-87.en
dc.identifier.issn2410-4388 (Print)-
dc.identifier.issn2415-3133 (Online)-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1696-
dc.description.abstractРезюме. У статті розглянуто сучасну систему іншомовної педагогічної освіти в США у структурнофункціональному підході. Розкрито сутність іншомовної педагогічної освіти на основі супровідних критеріїв, а саме заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку вчителів-філологів, рівні й ступені вищої освіти, галузі знань і спеціальності, освітні програми, стандарти, якість освітньої діяльності та освітніх послуг, атестація здобувачів педагогічної освіти, управління, законодавча база, організація прийому до ЗВО, форми навчання, тривалість навчання, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, підходи до формування змісту програм підготовки вчителів ІМ, практичний компонент, самостійна робота, учасники освітнього процесу.uk
dc.description.abstractAbstract. The paper explores the system of foreign language teacher preparation in the USA in the structural and functional approaches by means of clarifying the criteria of the respective system, such as higher education institutions preparing language teachers, higher education levels and degrees, subject areas and specialties, educational programmes, teacher education standards, quality of education, attestation of teacher candidates, governance, legislative basis, admission requirements, forms, duration of education, the number of credits leading to qualification, criteria of selection of the educational programmes‟ content, the practical component, students‟ independent work, participants of the educational process.en
dc.language.isouken
dc.publisherCenter of Modern Pedagogy "Learning Without Borders"en
dc.relation.ispartofseries;Issue # 45.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectіншомовна педагогічна освітаuk
dc.subjectуніверситетuk
dc.subjectздобувач вищої освітиuk
dc.subjectосвітня програмаuk
dc.subjectіншомовна освітаuk
dc.subjectСШАuk
dc.subjectsystem of foreign language teacher preparationen
dc.subjectuniversityen
dc.subjectteacher candidateen
dc.subjecteducational programmeen
dc.subjectforeign language educationen
dc.subjectthe USAen
dc.titleІншомовна педагогічна освіта в університетах СШАen
dc.title.alternativeForeign language teacher preparation in the universities of the USAen
dc.typedc.type.researchArticleen
Appears in Collections:Lőrincz Marianna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levrints_M_Inshomovna_pedahohichna_osvita_v_universytetakh_2020.pdfIn Scientific Journal Virtus. June, 2020. Issue # 45. pp. 84-87.773.72 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons