Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2269
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kisné Bernhardt Renáta | hu |
dc.contributor.author | Kriegel Zsófia | hu |
dc.date.accessioned | 2023-03-22T12:10:21Z | - |
dc.date.available | 2023-03-22T12:10:21Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | In Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 126-136. | en |
dc.identifier.isbn | 978-617-7404-64-3 | - |
dc.identifier.issn | 2310-1954 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/2269 | - |
dc.description | https://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2017/12/Acta2017_szines.pdf | en |
dc.description | https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00005708 | en |
dc.description.abstract | Tanulmányunk egy kvalitatív vizsgálat eredményeit mutatja be, melyben metaforavizsgálat segítségével feltárjuk tanító és óvodapedagógus hallgatók (n=50) nézeteit és attitűdjét a tanító, illetve óvodapedagógus szerepértelmezés kapcsán. Eredményeinkből kiderül, hogy a hagyományos pedagógusszerepek nem tűnnek el („kertész”, „fény”, „tyúkanyó”, „szivárvány”), de formálódnak, megújulnak a XXI. századi igényeknek megfelelően („google”, „Rubik-kocka”, „cukor”). | hu |
dc.description.abstract | Резюме. У статті представлено результати одного квалітативного дослідження, в якому з допомогою аналізу метафори розкрито погляди і ставлення студентів спеціальностей «початкове навчання» та «дошкільна освіта» (50 респондентів) стосовно тлумачення ролі вчителя і вихователя в дошкільних навчальних закладах. Результати засвідчили, що традиційні тлумачення ролі педагогів не зникли («садівник», «світло», «квочка», «веселка»), але відповідно до реалій ХХІ століття сформувалися й нові («гугл», «кубик Рубіка», «цукор»). | uk |
dc.description.abstract | Abstract. Our study presents the results of a qualitative study in which metaphorical investigation reveals the views and attitudes of teachers and nursery school teachers (n=50) in relation to low primary school teacher’s and nursery school teacher’s role interpretations. Our results show that the traditional role of teachers does not disappear ("gardener", "light", "hen", "rainbow"), but they are shaped and renewed according to the needs of the 21st century ("google", "Rubik's cube", "sugar"). | en |
dc.language.iso | hu | en |
dc.publisher | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-"RIK-U" Kft. | en |
dc.relation.ispartofseries | A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata;XVI. évfolyam | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | tanító szakos hallgatók | hu |
dc.subject | óvodapedagógia szakos hallgatók | hu |
dc.subject | pedagógusjelöltek | hu |
dc.subject | pedagógusszerepek | hu |
dc.title | Kreatív szerepértelmezés a pedagógusjelöltek metaforáiban | en |
dc.title.alternative | Creative role interpretation in teacher candidates’ metaphors | en |
dc.title.alternative | Креативне тлумачення ролі у метафоричному мисленні майбутніх педагогів | en |
dc.type | dc.type.researchStudy | en |
Appears in Collections: | Acta Academiae Beregsasiensis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kisne_Bernhardt_R_Kriegel_Zs_Kreativ_szerepertelmezes_a_pedagogusjeloltek_2017.pdf | In Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 126-136. | 549.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License