Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/378
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHuszti Ilonahu
dc.contributor.authorГусті Ілонаuk
dc.date.accessioned2020-11-27T10:21:53Z-
dc.date.available2020-11-27T10:21:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationIn Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 162-172.-
dc.identifier.isbn978-617-7404-64-3-
dc.identifier.issn2310-1954-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/378-
dc.descriptionhttps://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2017/12/Acta2017_szines.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00005708en
dc.description.abstractAbstract. The article examines the relationship between teachers’ English language proficiency and their ability to teach English in the Transcarpathian Hungarian context. The results suggest that the higher the language proficiency level of the teacher, the more successful they can be in the teaching process. Further investigations are needed to identify the teachers’ real level of English language proficiency.en
dc.description.abstractРезюме. У статті розглядається взаємозв'язок між рівнем володіння англійською мовою вчителями та їх вмінням викладати англійську мову в школах з угорською мовою навчання на Закарпатті. Отримані результати свідчать про таке: чим вищий у вчителя рівень володіння мовою, тим успішнішим є навчання англійської мови в ході навчального процесу. Необхідні подальші дослідження з метою визначення фактичного рівня володіння вчителем англійською мовою.uk
dc.description.abstractAbsztrakt. A cikk megvizsgálja a tanárok angol nyelvtudása és angol tanítási képességük közötti különbséget a kárpátaljai magyar kontextusban. Az eredmények azt sugallják, hogy minél magasabb a tanár nyelvtudásának szintje, annál sikeresebb lehet a tanítási folyamatban. További felmérésekre van szükség a tanárok valódi angol nyelvtudásszintjének megismeréséhez.hu
dc.language.isoenen
dc.publisher„RIK-U”en
dc.relation.ispartofseriesA II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata;XVI. évfolyam-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectteachers’ language proficiencyen
dc.subjectteaching Englishen
dc.subjectnative and non-native English speaking teachersen
dc.subjectTranscarpathian Hungarian educational institutionsen
dc.titleThe role of teachers’ language proficiency in teaching English in the Transcarpathian Hungarian schools in Ukraineen
dc.title.alternativeA tanárok nyelvtudásának szerepe az angol nyelvtanításban a kárpátaljai magyar iskolákbanen
dc.title.alternativeРоль рівня володіння мовою вчителями при викладанні англійської мови в закарпатських школах з угорською мовою навчання в Україніuk
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Acta Academiae Beregsasiensis
Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huszti_I_The_role_of_teachers_language_proficiency_in_teaching_English_2017.pdfIn Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 162-172.477.95 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons