Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/378
Title: The role of teachers’ language proficiency in teaching English in the Transcarpathian Hungarian schools in Ukraine
Other Titles: A tanárok nyelvtudásának szerepe az angol nyelvtanításban a kárpátaljai magyar iskolákban
Роль рівня володіння мовою вчителями при викладанні англійської мови в закарпатських школах з угорською мовою навчання в Україні
Authors: Huszti Ilona
Густі Ілона
Keywords: teachers’ language proficiency;teaching English;native and non-native English speaking teachers;Transcarpathian Hungarian educational institutions
Issue Date: 2017
Publisher: „RIK-U”
Type: dc.type.article
Citation: In Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 162-172.
Series/Report no.: A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata;XVI. évfolyam
Abstract: Abstract. The article examines the relationship between teachers’ English language proficiency and their ability to teach English in the Transcarpathian Hungarian context. The results suggest that the higher the language proficiency level of the teacher, the more successful they can be in the teaching process. Further investigations are needed to identify the teachers’ real level of English language proficiency.
Резюме. У статті розглядається взаємозв'язок між рівнем володіння англійською мовою вчителями та їх вмінням викладати англійську мову в школах з угорською мовою навчання на Закарпатті. Отримані результати свідчать про таке: чим вищий у вчителя рівень володіння мовою, тим успішнішим є навчання англійської мови в ході навчального процесу. Необхідні подальші дослідження з метою визначення фактичного рівня володіння вчителем англійською мовою.
Absztrakt. A cikk megvizsgálja a tanárok angol nyelvtudása és angol tanítási képességük közötti különbséget a kárpátaljai magyar kontextusban. Az eredmények azt sugallják, hogy minél magasabb a tanár nyelvtudásának szintje, annál sikeresebb lehet a tanítási folyamatban. További felmérésekre van szükség a tanárok valódi angol nyelvtudásszintjének megismeréséhez.
Description: https://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2017/12/Acta2017_szines.pdf
https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00005708
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/378
ISBN: 978-617-7404-64-3
ISSN: 2310-1954
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Acta Academiae Beregsasiensis
Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huszti_I_The_role_of_teachers_language_proficiency_in_teaching_English_2017.pdfIn Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 162-172.477.95 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons