Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/379
Title: Reading in English by non-native children: types of miscues and the L1 influence
Authors: Huszti Ilona
Густі Ілона
Keywords: hangos olvasás angolul;olvasási hibák típusai;az anyanyelv hatása;reading in english;non-native children;foreign language learners
Issue Date: 2020
Type: dc.type.conferenceAnnouncement
Citation: In Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути (зб. наук. пр.). Матеріали X міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Київ, 13 листопада 2020 р.). Київ, 2020. с. 295-305.
Abstract: Abstract. The research described in this paper was carried out among eleven-year-olds in a bilingual context. The learners were native Hungarian and Ukrainian children who studied English as a foreign language (EFL) in Berehove, a small provincial town in the south-west of Ukraine. The population of the town is multi-national and multilingual. The various languages of the nations living side by side have evident impact on each other. The main aim of conducting the investigation was to obtain empirical evidence whether the two languages also influence the acquisition of a third one when learners learn a language as a foreign one.
Description: https://openscilab.org/wp-content/uploads/2020/11/suchasni-vikliki-i-aktualni-problemi-nauki-osviti-ta-virobnictva_2020_11_13_tezy.pdf
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/379
ISSN: 2708-1257
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huszti_I_Reading_in_English_by_non_native_children_2020.pdfIn Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути (зб. наук. пр.). Матеріали X міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Київ, 13 листопада 2020 р.). Київ, 2020. с. 295-305.8.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons