Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5248
Title: | Педагогічні перспективи викладання граматики для спілкування в автентичних комунікативних контекстах на заняттях з англійської мови як іноземної |
Other Titles: | Pedagogical perspectives on teaching grammar for communication in authentic communicative contexts in English as a foreign language classes |
Authors: | Гнатик Каталін Густі Ілона Фодор Катерина Katalin Hnatyk Hnatik Katalin Huszti Ilona Kateryna Fodor Fodor Katalin |
Keywords: | граматика;англійська мова як іноземна;автентичні комунікативні контексти;педагогічні підходи;студентоцентризм;комунікативна компетентність;методика викладання;grammar;English as a foreign language;authentic communicative contexts;pedagogical approaches;student-centeredness;communicative competence;teaching methodology |
Issue Date: | 4-Aug-2025 |
Publisher: | Видавнича група «Наукові перспективи» |
Type: | dc.type.article |
Citation: | In Наука і техніка сьогодні. (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»). 2025. Випуск 7(48). с. 653-661. |
Series/Report no.: | Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»;Випуск 7(48) |
Abstract: | Abstract. The research examines the pedagogical perspectives of teaching
English as a foreign language in the context of the development of communicative
competence. Traditionally, grammar is perceived as a system of structures and
rules that are absolutely necessary for the correct construction of sentences.
However, modern language teaching methods increasingly treat grammar as a tool
that ensures effective communication and understanding of information. The main
purpose of the article is to emphasize the importance of changing approaches to
learning, namely shifting away from the formal learning of rules to the practical
application of grammar in authentic communicative contexts.
Particular attention is paid to inconsistencies between students’ expectations
and methodological approaches, because, despite modern communicative trends,
many students prefer a clear explanation of rules and correction of errors. The
article defines the key principles of effective language learning: involvement in
practical language use, situational learning of grammar and functional approach.
The role of the teacher, who not only imparts knowledge, but also takes into
account the needs of students in a differentiated approach to learning, is also
emphasized. The article, based on the analysis of scientific and methodological
literature, emphasizes that teaching methods should be adapted to the language
level and individual needs of students.
As a result of the analysis, it can be concluded that the integration of
grammatical elements into the practice of communication is one of the most
effective approaches to teaching English as a foreign language. Formulated
conclusions can be applied in secondary and higher education, as well as in
language courses of different levels, taking into account the age of students and
the level of their language skills. The study also reveals the key characteristics of
the modern student-centred educational process, which takes into account the
specific needs of students both in terms of the content of the educational program
and in relation to the organization of the educational process itself. Резюме. У дослідженні розглядаються педагогічні перспективи викладання англійської мови як іноземної в контексті розвитку комунікативної компетентності. Традиційно граматику сприймають як систему структур і правил, що є абсолютно необхідними для правильної побудови речень. Однак сучасна методика викладання мови дедалі частіше трактує граматику як засіб, що забезпечує ефективне спілкування та розуміння інформації. Основна мета статті — підкреслити важливість зміни підходів до навчання: відходу від формального засвоєння правил до практичного застосування граматики у реальних мовленнєвих ситуаціях. Особлива увага приділяється розбіжностям між очікуваннями студентів і методичними підходами, адже, незважаючи на сучасні комунікативні тенденції, багато студентів надають перевагу чіткому поясненню правил та виправленню помилок. У статті визначено ключові принципи ефективного навчання мови: залучення до практичного мовлення, ситуативне навчання граматики та функціональний підхід. Окремо акцентується роль викладача, який не лише передає знання, але й враховує потреби студентів у диференційованому підході до навчання. У статті на основі здійсненого аналізу науково-методичної літератури підкреслено, що методи викладання мають адаптуватися до мовного рівня та індивідуальних потреб здобувачів освіти. У результаті проведеного аналізу зроблено висновок, що інтеграція граматичних елементів у практику спілкування є одним із найефективніших підходів до викладання англійської мови як іноземної. Сформульовані висновки можуть бути застосовані в загальноосвітніх та вищих навчальних закладах, а також на мовних курсах різного рівня з урахуванням віку студентів і рівня їх мовних навичок. У дослідженні також розкрито ключові характеристики сучасного студентоцентричного навчального процесу, який бере до уваги специфічні потреби студентів як щодо змісту навчальної програми, так і щодо організації самого навчального процесу. |
Description: | http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/issue/view/379 |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5248 |
ISSN: | 2786-6025 |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Fodor Katalin Hnatik Katalin Huszti Ilona |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Z_Hnatik_Huszti_Fodor_2025_ukr.pdf | In Наука і техніка сьогодні. (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»). 2025. Випуск 7(48). с. 653-661. | 443.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License