Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5297
Title: Представлення граматичного матеріалу або самостійне дослідження граматичних правил як два навчальні підходи
Other Titles: Presentation of grammatical material or independent exploration of grammatical rules as two instructional approaches
Authors: Фодор Катерина
Гнатик Каталін
Густі Ілона
Fodor Kateryna
Hnatyk Katalin
Huszti Ilona
Fodor Katalin
Hnatik Katalin
Keywords: викладання граматики;індуктивне навчання;дедуктивне навчання;викладання іноземних мов;grammar teaching;inductive learning;deductive learning;foreign language teaching
Issue Date: 21-Aug-2025
Publisher: Видавнича група «Наукові перспективи»
Type: dc.type.article
Citation: In Наукові інновації та передові технології. (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). 2025. Випуск 8(38). c. 2275-2283.
Series/Report no.: Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»;Випуск 8(38)
Abstract: Резюме. У даній статті здійснюється детальний аналіз двох загальновизнаних підходів до викладання граматики в контексті іноземної мови: дедуктивного та індуктивного методів. Дедуктивний спосіб передбачає систематичне подання граматичних правил перед демонстрацією прикладів і виконанням вправ, тоді як індуктивнийпідхід базується на початковому представленні прикладів, що стимулює студентів самостійно виводити правила через процес керованого відкриття. Обидва методи широко застосовуються у викладанні мов і мають як переваги, так і суттєві обмеження, які впливають на ефективність навчання.З огляду на аналіз наукової літератури, дедуктивний метод виявляється більш ефективним для учнів, орієнтованими на чітку структуру та безпосереднє навчання. Він оптимізує навчальний час, сприяє формуванню почуття впевненості та контролю над навчальним процесом, особливо у дорослих та аналітично налаштованих студентів.Однак цей підхід може призводити до зниження мотивації та активності учнів, а також не завжди забезпечує довготривалу фіксацію граматичних знань. Індуктивний метод, своєю чергою, стимулює активне залучення студентів, сприяє розвитку автономії та глибшому розумінню граматичних структур. Водночас він потребує більшої педагогічної підготовки, часу на проведення уроків і може викликати труднощі у студентів без належної підтримки. Емпіричні дослідження свідчать, що інтеграція обох підходів —з урахуванням особливостей віку, рівня володіння мовою, стилів навчання та контексту —є найбільш продуктивною стратегією у викладанні граматики. Відсутність універсального підходу підкреслює важливість гнучкості педагога, який повинен адаптувати методику до потреб конкретної групи і забезпечувати адекватне навчальне середовище.Поєднання дедуктивних та індуктивних елементів сприяє не лише точності у використанні граматики, а й формує основу для розвитку мовної компетенції і самостійності учнів.
Abstract. This article examines the two widely recognized approaches to grammar instruction in the foreign language classroom: the deductive and inductive methods. The deductive approach introduces grammatical rules explicitly before moving on to examples and exercises. In contrast, the inductive approach begins with examples, encouraging learners to derive the rules through guided discovery. Both methods have been extensively applied in language education, each offering advantages and revealing limitations. The purpose of this article is to compare these approaches, outlinetheir characteristics, and analyze their impacts on the language learning process.The studies referenced in the literature suggest that the deductive method may be especially effective for learners who benefit from structured, direct instruction. It can be time-efficient and provide learners with a sense of clarity and control. Nevertheless, it may limit learner engagement and does not always support long-term recall of grammatical knowledge. Conversely, the inductive approach fosters learner autonomy andactive participation, often leading to a deeper conceptual understanding. However, it can also result in challenges and may demand more instructional time and preparation. Studies show that combining both approaches may be the most effective way to teach grammar, especially when taking into account learners’ age, language level, learning preferences, and the teaching context.There is no universally method for teaching grammar. Effective instruction requires careful consideration of learner variables and contextual factors. A flexible, adaptive approach that combines both deductive and inductive strategies appears to result in the most favourable outcomes. Additionally, teachers' ability to scaffold learning, provide timely feedback, and promote metalinguistic awareness further contributes to the overall effectiveness of grammar instruction. Integrating elements from both approaches not only supports the development of linguistic accuracy but also fosters long-term language competence and learner autonomy.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/issue/view/384
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5297
ISSN: 2786-5274 (Print)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Z_Fodor_Hnatyk_Huszti_2025.pdfIn Наукові інновації та передові технології. (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). 2025. Випуск 8(38). c. 2275-2283.206.98 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons