Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5625
Назва: Викладання анатомії людини студентам біологічного факультету в україні угорською мовою
Інші назви: Teaching human anatomy to biology students in ukraine using the hungarian language
Автори: Куташі Крістіан
Kutashi Christian
Kutasi Krisztián
Токач Габріелла
Takács Gabriella
Желіцькі Іштван
Zselicki István
Zhelitsky Istvan
Ключові слова: emberi anatómia;biológiai oktatás;oktatásmódszertan;többnyelvű oktatás;анатомія людини;біологічна освіта;угорська мова;методика викладання;багатомовна освіта
Дата публікації: 2025
Видавництво: Видавництво «Код»
Вид документа: dc.type.study
Бібліографічний опис: In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 16. с. 176-179.
Серія/номер: Серія: Педагогічні науки;Випуск 16.
Короткий огляд (реферат): Резюме. Стаття присвячена висвітленню особливостей викладання анатомії людини студентам біологічного факультету в Україні угорською мовою. Розглянуто історичні етапи становлення та розвитку методів викладання цієї дисципліни, а також сучасні тенденції поєднання інноваційних технологій із традиційними підходами до навчання. Проаналізовано психологічні та педагогічні чинники, що впливають на ефективність засвоєння матеріалу студентами. Особливу увагу приділено ролі мовного фактора у формуванні розуміння анатомічної термінології та наукової комунікації. Визначено сучасні проблеми й перспективи викладання анатомії людини угорською мовою у багатомовному освітньому просторі України, зокрема в регіоні Закарпаття.
Abstract. Teaching human anatomy to students of the Faculty of Biology remains a cornerstone of biological and biomedical education. In Ukraine, where universities function within a multilingual environment, delivering anatomy courses in Hungarian presents both a unique pedagogical challenge and an important instrument of cultural inclusion. This article explores the distinctive features of teaching human anatomy to Hungarian-speaking biology students, emphasizing methodological, linguistic, and didactic aspects of the process. The study examines how bilingual instruction influences the comprehension of anatomical terminology, students’ academic motivation, and their overall learning performance. Special attention is devoted to adapting scientific terminology, developing bilingual teaching resources, and establishing an effective system of terminological equivalence in anatomy. The use of digital technologies, visual aids, and 3D anatomical models is analyzed as a key factor in improving conceptual understanding among non-native speakers. The authors underline that teaching anatomy in Hungarian not only supports the preservation of national identity and facilitates the integration of ethnic minority students into the Ukrainian academic space but also fosters intercultural competence and internationalization of future specialists. It is concluded that developing anatomy education in minority languages requires maintaining a careful balance between linguistic adaptation and scientific rigor. Further advancement should focus on modernizing teaching materials, enhancing instructor training, and expanding the availability of Hungarian-language anatomy programs in Ukraine.
A probléma relevanciájának megfogalmazása és indoklása. Az ember anatómiájának ismerete alapvetően fontos a biológia szakos diákok számára, hiszen így megismerhetik a szervezetünk felépitését és működési folyamatait. Ez a tudás elengedhetetlen a további morfológiai, és fiziológiai beállitású tantárgyak elsajátitásában. Ukrajnában a felsőfokú tanintézményekben tradicionálisan az állami nyelven folyik az ember anatómiájának az oktatása, viszont olyan régiókban, ahol nemzeti kissebbségek élnek, igény van az ő anyanyelvükön való oktatásra. Nincs ez másképp a magyar nyelvel sem. Jó példa rá a II Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Egyetem, ahol a biológia szakos diákok anyanyelvükon tanulhatnak. A kárpátaljai Magyar közösségnek évszázados oktatási hagyományai vannak. Ezek napjainkban adaptív oktatási programokat és tankönyveket illetve módszertani anyagokat igényelnek. Továbbá elengedhetetlen az is, hogy ezek a programok és oktatási segédanyagok megfeleljenek az állami oktatási szabványoknak és a nemzetközi köveletményeknek is.
Опис: Весь випуск: https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-16?authuser=0
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5625
ISBN: 978-617-653-092-3
ISSN: 2786-6912 (Print)
2786-6904 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Takács Gabriella
Zselicki István
Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vykladannia_anatomii_liudyny_studentam_biolohichnoho_fakultetu_2025.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Випуск 16. с. 176-179.1.36 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons