Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2861
Title: Формування особистості майбутнього педагога в полікультурному освітньому середовищі закладів вищої освіти
Other Titles: A leendő pedagógus személyiségfejlődése multikulturális felsőoktatási környezetben
Forming the personality of the future pedagogue in the multicultural educational environment of higher education
Authors: Атрощенко Тетяна
Atroschenko Tetiana
Коврей Дора
Kóré Dóra
Keywords: особистість;педагог;полікультурне середовище;полікультурна освіта
Issue Date: 2019
Publisher: „RIK-U” Kft.
Type: dc.type.conferenceAnnouncement
Citation: In Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U" Kft., 2019. pp. 213-218.
Abstract: Резюме. У статті розкриваються теоретичні аспекти формування особистості майбутнього педагога в полікультурному освітньому середовищі закладів вищої освіти. Визначаються поняття «особистість» та якості особистості, які є професійно значущими для майбутнього фахівця в рамках сучасної полікультурної освіти. Представлено характеристику полікультурного освітнього середовища закладів вищої освіти, його структурні компоненти та функції, які сприяють формуванню особистості майбутнього педагога.
Abstract. The article reveals the theoretical aspects of forming the personality of the future teacher in the multicultural educational environment of higher education institutions. The concept of "personality" and personality qualities that are professionally significant for a future specialist in the framework of modern multicultural education are defined. The characteristic of the multicultural educational environment of institutions of higher education, its structural components and functions that contribute to the formation of the personality of the future teacher is presented
Description: https://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2019/04/Final-Pedagogical_conf_2019_03_28-29.pdf
https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00007073
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2861
ISBN: 978-617-7692-33-0
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kore_D_Atroshchenko_T_Formuvannia_osobystosti_maibutnoho_pedahoha_v_polikulturnomu_2019.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U" Kft., 2019. pp. 213-218.620.42 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons