Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/453
Назва: A történelemtanítás tartalmát meghatározó szemléleti változások
Автори: Szamborovszkyné Nagy Ibolya
Самборовскі-Нодь Ібоя
Ibolya Szamborovszky-Nagy
Ключові слова: történelemtanítás;szemléleti változások;kollektív emlékezet;nemzeti történelem
Дата публікації: 2011
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Вид документа: dc.type.article
Бібліографічний опис: In Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка. 2011. Випуск XXXІX. с. 141-146.
Серія/номер: Серія: Педагогіка;Випуск XXXІX.
Короткий огляд (реферат): Резюме. З розпадом Радянського Союзу у постсоціалістичних країн східно-центрально-європейського регіону поступово зникає практика викладання шкільної історії як засобу утворення «ворожих образів». Проте питання навчання історії позитивістської точки зору вже не є таким простим, тому що є країни, які тепер переживають становлення національної держави та/або втрату імперського статусу. Ці умови невідворотно залишають свій слід на інтерпретації та застосування історії, як науки, отже на змісті ії викладання в школі. Хоча колективна пам’ять та ії шкільне викладання на теперішній час по всій Європі здебільшого акцентує на нації, не можна допустити перетлумачення історії – словами Бодо фон Борріза – щоб воно стало не документацією реальних фактів, а було полагодженням фактів до власних потреб, уявлень. У доклади висвітлено згідно заголовку ті зміни у погляді, які стались в постсоціалістичних державах Європи, а також намагання України в цьому напрямі.
Abstract. After the collapse of the former Soviet Union, there is a tendency to diminish “the misleading” portray about the adversaries from history teaching in the East-Central-European region of post-socialist countries. The educational issues of positivist history teaching are not as simple as it seems because a number of countries presently live through the birth of their nation or/and the loss of their empirical existence. The recent conditions do not only inevitably determine the history but also its perceiving, and shaping, and consequently there is an impact on the educational contents. Though, the collective memory and the teaching of it is nation-centered it can not be allowed to reinterpret the history – in Bodo von Borries words – not as the documentation of “past realities but as an attempt to orientate one’s own life in the experience of changes in time.” The title of the discourse refers to the changes of aspect in European post-socialist region and the similar attempts which were make in Ukraine.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/453
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Szamborovszkyné Nagy Ibolya

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
SZNI_Atort_tanitas_tartalmat-vedett.pdfIn Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка. 2011. Випуск XXXІX. с. 141-146.411.71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons