Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5045
Title: Enhancing students’ English reading comprehension with AI assistance
Other Titles: Покращення розуміння прочитаного англійською мовою за допомогою ШІ
Authors: Huszti Ilona
Kateryna Fodor
Katalin Hnatyk
Fodor Katalin
Hnatik Katalin
Густі Ілона
Фодор Катерина
Гнатик Каталін
Keywords: artificial intelligence (AI);benefits of AI in reading comprehension;English reading comprehension;higher education;strategies;штучний інтелект (ШІ);переваги ШІ в розумінні прочитаного;розуміння прочитаного англійською мовою;вища освіта;стратегії
Issue Date: 2025
Publisher: Видавнича група «Наукові перспективи»
Type: dc.type.article
Citation: In Наука і техніка сьогодні. (Серія«Педагогіка», Серія«Право», Серія«Економіка»,Серія«Фізико-математичнінауки», Серія«Техніка»). 2025. Випуск 6(47). с. 372-379.
Series/Report no.: Серія«Педагогіка», Серія«Право», Серія«Економіка»,Серія«Фізико-математичнінауки», Серія«Техніка»;Випуск 6(47)
Abstract: Abstract. University students frequently grapple with advanced vocabulary, nuanced texts, and critical analysis, impeding their reading comprehension, a cornerstone for academic success across disciplines. Traditional pedagogical methods often fall short in providing the individualized and adaptive support crucial for addressing these diverse learning gaps, leading to student frustration and diminished academic performance. This article explores the transformative potential of artificial intelligence (AI) in revolutionizing English language instruction, specifically targeting reading comprehension enhancement. It delves into how core AI technologies, such as Natural Language Processing and machine learning, underpin intelligent reading assistants, facilitating personalized learning pathways and delivering immediate, data-driven feedback. The discussion encompasses the practical integration of AI tools, emphasizing their significant benefits in bolstering vocabulary acquisition, cultivating critical thinking skills through AI-guided analysis, and fostering dynamic collaborative learning environments. Furthermore, the article highlights AI's role in improving accessibility, streamlining assessment processes, and offering actionable insights for educators. Despite these numerous advantages, crucial challenges related to AI adoption are addressed, including technological barriers, student adaptation, data privacy concerns, and the imperative for robust quality control and comprehensive teacher training. The paper underscores the necessity of a balanced approach, ensuring AI complements traditional instruction and human interaction rather than replacing them, thereby mitigating risks like over-reliance or academic misconduct. Ultimately, this piece provides a comprehensive overview of how AI is poised to profoundly reshape reading, learning, and teaching, advocating for ethical deployment and continuous research to maximize its educational impact.
Резюме. Здобувачі вищої освіти часто стикаються зі значними трудно- щами у роботі з розширеною лексикою, нюансами текстів та критичним аналізом, що перешкоджає їхньому розумінню прочитаного – фундаментальній навичці для академічного успіху в усіх дисциплінах. Традиційні педагогічні ме- тоди часто не забезпечують індивідуалізованої та адаптивної підтримки, яка є вирішальною для подолання цих різноманітних прогалин у навчанні, що приз- водить до розчарування здобувачів та зниження їхньої академічної успішності. Ця стаття досліджує трансформаційний потенціал штучного інтелекту (ШІ) у революціонізації викладання англійської мови, спрямований зокрема на покра- щення розуміння прочитаного. Вона заглиблюється в те, як основні технології ШІ, такі як обробка природної мови та машинне навчання, є основою розробки інтелектуальних помічників для читання, полегшуючи персоналізовані навча- льні траєкторії та забезпечуючи миттєвий зворотний зв'язок на основі даних. Обговорення охоплює практичну інтеграцію інструментів ШІ, підкреслюючи їхні значні переваги у збагаченні словникового запасу, розвитку навичок кри- тичного мислення за допомогою ШІ-орієнтованого аналізу та сприянні динамічному спільному навчанню. Крім того, стаття висвітлює роль ШІ у пок- ращенні доступності, оптимізації процесів оцінювання та наданні дієвих даних для викладачів. Попри ці численні переваги, розглядаються критичні виклики, пов'язані з впровадженням ШІ, включаючи технологічні бар'єри, адаптацію сту- дентів, питання конфіденційності даних, а також необхідність надійного контролю якості та комплексного навчання викладачів. Робота підкреслює ва- жливість збалансованого підходу, що забезпечує доповнення ШІ традиційного навчання та людської взаємодії, а не їхню заміну, тим самим зменшуючи ри- зики, такі як надмірна залежність або академічна недоброчесність. Зрештою, ця стаття надає всебічний огляд того, як ШІ має глибоко переформатувати чи- тання, навчання та викладання, виступаючи за етичне впровадження та безперервні дослідження для максимізації його освітнього впливу.
Description: Редколегія: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/editirial-team
Зміст: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/issue/view/369
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/5045
ISSN: 2786-6025 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Fodor Katalin
Hnatik Katalin
Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huszti_Fodor_Hnatyk_2025.pdfIn Наука і техніка сьогодні. (Серія«Педагогіка», Серія«Право», Серія«Економіка»,Серія«Фізико-математичнінауки», Серія«Техніка»). 2025. Випуск 6(47). с. 372-379.1.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons