Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1331
Title: Теоретико-методологічні засади формування полікультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи
Other Titles: Theoretical and methodological principles of forming the future primary school teacher’s multicultural competence
Authors: Орос Ільдіко
Orosz Ildikó
Oros Ildiko
Keywords: європейський освітній простір;полікультурне освітнє середовище;полікультурна компетентність
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Type: dc.type.article
Citation: In Наукові записки. Серія педагогічні науки. 2016. Випуск 130. с. 205-211.
Series/Report no.: Серія педагогічні науки;Випуск 130.
Abstract: Резюме. Подається характеристика процесу сучасної професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи у контексті полікультурної освіти. Аналізується сучасні принципи та підходи до формування полікультурної компетентності студентів.
Abstract. The contemporary process of professional training the futureprimary schoolteachers in the context of multicultural education is characterized. The modern principles and approaches to the formation of multicultural competence are analyzed.
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1331
ISSN: 2310-371X
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Orosz Ildikó

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orosz_I_Teoretyko_metodolohichni_zasady_formuvannia_polikulturnoi_2016.pdfIn Наукові записки. Серія педагогічні науки. 2016. Випуск 130. с. 205-211.802.49 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons