Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/262| Title: | Relationships between oral reading and reading comprehension |
| Other Titles: | Взаємозвязки між читанням вголос та розумінням прочитаного тексту |
| Authors: | Huszti Ilona Густі Ілона |
| Keywords: | oral reading;reading comprehension |
| Issue Date: | 2016 |
| Publisher: | Видавництво УжНУ «Говерла» |
| Type: | dc.type.conferenceAnnouncement |
| Citation: | In В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148. |
| Abstract: | Abstract. The aim of the study was to investigate how reading aloud as a type of reading and reading comprehension as the main goal of reading are related. The pupils participating in the study were 44 twelve-year-old Hungarian learners of English living in Transcarpathia, Ukraine. The study proved that retelling as a measure to test reading comprehension is less valid, because it tests learners’ memory rather than their comprehension. Furthermore, it is a big strain on learners to remember details of a story. Thus, teachers had better use comprehension questions to check how well learners understood texts. |
| URI: | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/262 |
| ISBN: | 978-617-7333-26-4 |
| metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
| Appears in Collections: | Huszti Ilona |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Huszti_I_Relationships_between_oral_reading_and_reading_comprehension_2016.pdf | In В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148. | 415.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License



