Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/262
Title: Relationships between oral reading and reading comprehension
Other Titles: Взаємозвязки між читанням вголос та розумінням прочитаного тексту
Authors: Huszti Ilona
Густі Ілона
Keywords: oral reading;reading comprehension
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Type: dc.type.conferenceAnnouncement
Citation: In В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148.
Abstract: Abstract. The aim of the study was to investigate how reading aloud as a type of reading and reading comprehension as the main goal of reading are related. The pupils participating in the study were 44 twelve-year-old Hungarian learners of English living in Transcarpathia, Ukraine. The study proved that retelling as a measure to test reading comprehension is less valid, because it tests learners’ memory rather than their comprehension. Furthermore, it is a big strain on learners to remember details of a story. Thus, teachers had better use comprehension questions to check how well learners understood texts.
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/262
ISBN: 978-617-7333-26-4
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huszti_I_Relationships_between_oral_reading_and_reading_comprehension_2016.pdfIn В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148.415.61 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons