Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/262
Cím: Relationships between oral reading and reading comprehension
Egyéb cím: Взаємозвязки між читанням вголос та розумінням прочитаного тексту
Szerző(k): Huszti Ilona
Густі Ілона
Kulcsszavak: oral reading;reading comprehension
Kiadás dátuma: 2016
Kiadó: Видавництво УжНУ «Говерла»
Típus: dc.type.conferenceAnnouncement
Hivatkozás: In В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148.
Absztrakt: Abstract. The aim of the study was to investigate how reading aloud as a type of reading and reading comprehension as the main goal of reading are related. The pupils participating in the study were 44 twelve-year-old Hungarian learners of English living in Transcarpathia, Ukraine. The study proved that retelling as a measure to test reading comprehension is less valid, because it tests learners’ memory rather than their comprehension. Furthermore, it is a big strain on learners to remember details of a story. Thus, teachers had better use comprehension questions to check how well learners understood texts.
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/262
ISBN: 978-617-7333-26-4
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Ebben a gyűjteményben:Huszti Ilona

Fájlok a dokumentumban:
Fájl Leírás MéretFormátum 
Huszti_I_Relationships_between_oral_reading_and_reading_comprehension_2016.pdfIn В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148.415.61 kBAdobe PDFMegtekintés/Megnyitás


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons